گواهی عدم امکان سازش

گواهی عدم امکان سازش


گواهی عدم امکان سازش

در این مقاله می خواهیم به موضوع گواهی عدم امکان سازش که مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، بررسی شده را در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهیم با ما همراه باشید.

یکی از موارد اساسی در طلاق و جدایی زوجین (زن و شوهر) امکان عدم سازش میان زن و شوهر است. در واقع وقتی ازدواج به مرحله ‌ای برسد که ادامه‌ آن برای زن و شوهر ناممکن باشد قانون شرایطی را برای اقدام به طلاق و جدایی پیش‌بینی کرده است.

اولین مرحله برای ثبت طلاق دریافت گواهی عدم امکان سازش می ‌باشد.

گواهی عدم امکان سازش چیست؟

این گواهی تأییدی بر عدم توافق و سازش زوجین (زن و شوهر) است. و در مواقعی صادر می ‌شود که دادگاه رسیدن به توافق و تفاهم بین زن و شوهر را ناممکن می ‌داند و به آنها اجازه جدایی و طلاق را می ‌دهد در این صورت گواهی عدم امکان سازش صادر می ‌شود.

مواردی که گواهی عدم امکان سازش صادر می ‌شود:

کلاهبرداری رایانه ‌ای

در سه مورد این گواهی صادر می ‌شود:

1- درخواست طلاق و جدایی از طرف مرد باشد.

2- در طلاق توافقی: هر چند طرفین در مورد جدایی به توافق رسیده ‌اند اما باید با دریافت گواهی عدم امکان سازش اقدام به ثبت طلاق خود کنند.

3- طلاق از طرف زن وقتی که او وکالت در طلاق داشته باشد. یعنی زن حق طلاق داشته باشد.

نحوه دریافت گواهی عدم امکان سازش

ابتدا باید دادخواست طلاق را به یکی از دفاتر خدمات قضایی ارائه نمود. سپس با پرداخت هزینه دادرسی، دادخواست را به دفتر دادگاه ارائه داد. بعد از آن موضوع به یکی از مراکز مشاوره خانواده ارجاع (واگذار) داده می‌ شود، تا داوران منتخب طرفین (زن و مرد) به اختلافاتی که باعث از هم پاشیدگی زندگی زناشویی شده رسیدگی کنند. سپس داوران نتیجه داوریشان را به دادگاه گزارش داده و در صورت عدم امکان توافق و تفاهم بین زوجین دادگاه در یک جلسه رسمی غیرقضایی به توافق زن و شوهر برای جدایی رسیدگی می ‌کند و در نهایت گواهی امکان عدم سازش صادر می‌ شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   طلاق به دلیل خیانت همسر (زن)

سپس باید گواهی را به دفتر ثبت طلاق ارائه داد و بعد از ارائه گواهی دفترخانه نوبتی برای اجرای صیغه طلاق تعیین می ‌کند.

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش

مدت اعتبار این گواهی 3 ماه است. یعنی اگر طرفین (زن و مرد) ظرف مدت 3 ماه از تاریخ ابلاغ گواهی (نه تاریخ صدور آن در دادگاه) آن را به دفترخانه ثبت طلاق ارائه ندهند پس از گذشت این مدت (3 ماه) گواهی عدم امکان سازش دیگر اعتباری نخواهد داشت.

چه کسی گواهی عدم امکان سازش را به دفتر ثبت طلاق ارائه می‌ دهد؟

کسی گواهی را به دفترخانه ارائه می‌دهد که گواهی به نفع او صادر شده است یعنی کسی که درخواست گواهی عدم سازش کرده است و دادگاه درخواست او را پذیرفته است. بنابراین هر یک از زوجین که گواهی عدم امکان سازش به نفع او صادر شده وظیفه دارد تا مدت 3 ماه گواهی را به دفتر ثبت طلاق تحویل دهد.

همچنین اگر گواهی برای طلاق توافقی صادر شده باشد هر یک از طرفین می ‌توانند آن را به دفتر ثبت طلاق ارائه دهند.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی درباره گواهی عدم امکان سازش با وکیل طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *