قرارداد ساخت توسط مشاورین املاک

قرارداد ساخت توسط مشاورین املاک


تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط مشاورین املاک

قرارداد ساخت توسط مشاورین املاک را در موسسه حقوقی کیانداد زیر نظر وکلای حقوقی ملکی بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

قرارداد ساخت توسط مشاورین املاک

مسئولیت نوشتن و تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت گاهی برعهده یکی از مشاورین املاک و آژانس‌های مسکن گذاشته می‌شود و گاهی توسط یکی از طرفین نوشته شده و توسط طرف دیگر امضا می‌شود. اما در هر حالت باید بدانیم که نوشتن و تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت کار هر کسی نیست و نباید نسبت به آن بی‌توجه بود چون حتی در آن دسته از قراردادهای مشارکتی که توسط افراد متخصص و یا وکلای با تجربه هم نوشته می‌شود، باز هم در حین انجام تعهد و مراحل ساخت اختلافاتی بروز می‌کند که در قرارداد پیش‌بینی خاصی صورت نگرفته است چه برسد به آن دسته از قراردادهایی که توسط خود طرفین یا افراد بی‌تجربه نوشته می‌شود.

در برخی از دفاتر مشاورین املاک نیز از یک نمونه قراردادهای مشارکت در ساخت استفاده می‌شود که یک تیپ و فرمت از قبل تنظیم شده چاپی می‌باشد که در گذشته از سوی اتحادیه‌های املاک سراسر کشور در اختیار اعضای صنفی یعنی مشاورین املاک قرار می‌گرفته است که هر چند کافی و کامل نیست اما باز هم می‌تواند یک الگوی حداقلی برای تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت باشد اما با توجه به مطالبی که توسط وکیل ملکی گفته می‌شود. این فرم‌های قرارداد مشارکت در ساخت ناقص بوده و نمی‌تواند همه نیازها و پیش‌بینی‌های لازم و ضروری امر ساخت و ساز و تعهدات طرفین را پوشش بدهد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   دعوای الزام به افراز املاک مشاع

متأسفانه شاهد برخی از قرارداد ساخت توسط مشاورین املاک در پرونده‌های حقوقی هستم که از روی فرم‌های چاپی فوق، الگوبرداری شده اما قسمت‌هایی که مربوط به تعهدات سازنده است حذف شده و یا اصلاحاتی به صورت یک طرفه و به نفع وی تنظیم شده و در هر مرتبه که می‌خواهند قرارداد مشارکت در ساخت تنظیم کنند از آن استفاده می‌شود و آن دسته از مالک یا مالکینی که اشرافی به قراردادهای مشارکت در ساخت و ساز ندارند زیر آن را امضا و اثرانگشت می‌نمایند و بعد دچار دردسرهای عظیمی می‌شوند که رهایی و بیرون رفت از آن به راحتی امکان‌پذیر نیست مگر با ورود زیان و خسارت سنگین و یا متوقف شدن پروژه تا مدت طولانی و یا نامعلوم!؟

حتما بخوانید

 

 

خوشبختانه در مقابل نیز، در چند سال اخیر با توجه به تجربه مشاورین املاک و همچنین سازندگان و تجربه وکلا در پرونده‌های حقوقی مشارکت در ساخت باعث شده، قراردادهای مناسب‌تری هم از جهت حقوقی و هم از جهت فنی تنظیم شود به نحوی که همه قسمت‌ها و جهات قرارداد مشارکت در ساخت و ساز را پوشش بدهد و در مواقع بروز اختلاف نیز حکم قضیه از قبل در قرارداد لحاظ شده است.

در صورت بروز هر گونه اختلاف در امور ملکی می‌توانید از مشاوره و وکالت توسط وکیل ملکی در مؤسسه حقوقی کیانداد تماس برقرار کنید و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تخلیه ملک استیجاری

ارتباط مستقیم با وکیل ملکی  09128400921

راه‌هایی که برای وکالت باید پیمود

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *