طلاق تفاهمی

طلاق تفاهمی


طلاق توافقی (طلاق تفاهمی)

این مقاله در خصوص طلاق توافقی یا  طلاق تفاهمی که موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

طلاق تفاهمی

در طلاق توافقی زن و شوهر هر دو متقاضی و خواهان طلاق و جدایی می ‌باشند و در تمامی امور با یکدیگر توافق کرده ‌اند. در وقوع طلاق توافقی همه چیز به توافق زن و شوهر بستگی دارد. زوجین پس از توافق در مورد مسائل مربوط به زندگی مشترک مانند: مهریه، نفقه، جهیزیه و حضانت فرزندان اجرت‌المثل و… به دادگاه خانواده مراجعه کرده و دادخواست صدور گواهی عدم (فقدان) امکان سازش برای طلاق توافقی را تنظیم و به دادگاه ارائه می ‌دهند.

در طلاق توافقی زوجین (زن و شوهر) نیازی به داشتن شرایط و دلایل محکمه‌پسند برای دادگاه ندارند و زن و شوهر با توجه به وضعیت خانوادگی خود به این نتیجه می ‌رسند که دیگر نمی ‌توانند با هم زندگی کنند و در مورد طلاق و جدایی با هم به توافق و تفاهم رسیده ‌اند.

مزایای طلاق توافقی

1- عدم تشکیل پرونده‌ های متعدد در دادگستری

2- کوتاه بودن زمان صدور گواهی مربوط، برای جواز اجرای طلاق و جدایی.

3- درگیری کمتر و کاهش تنش بین خانواده ‌های زن و شوهر

4- دخالت طرفین (زن و مرد) در طلاق و صدور گواهی عدم سازش

5- احتمال رجوع و بازگشت زن و شوهر در آینده بیشتر است.

دعوای مطالبه نفقه در صلاحیت دادگاه

6- مدت‌دار بودن گواهی در عرض سه ماه که باعث حفظ و دوام عقد نکاح (ازدواج) است. در حالی که در حکم طلاق (جدایی)، که بدون مدت اجرایی است، هر لحظه دوام و حفظ زندگی مشترک تهدید می ‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   نحوه ملاقات فرزند در طلاق توافقی

7- جلوگیری از بازگشت مکرر زن و شوهر به دادگستری

8- کاهش استرس فرزندان

مشکلات طلاق توافقی

پس از صدور حکم طلاق شوهر اجباری برای آمدن به محضر ندارد و چون این طلاق با توافق و تفاهم طرفین (زن و مرد) می‌ باشد، لذا نمی ‌شود توافق طرفین را با الزام و اجبار همراه کرد بنابراین برای حل چنین مشکلی بهترین راهکار این است که طرفین الزام رفتن به محضر را نیز جزئی از تعهدات خود در دادخواست ذکر کنند تا در حکم دادگاه منعکس شده و در این صورت می ‌توان الزام و اجبار شوهر را به آنچه خود تعهد کرده است را از دادگاه درخواست کرد.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در مورد طلاق تفاهمی با وکلای مجرب طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *