تأثیر رابطه نامشروع

تأثیر رابطه نامشروع


تأثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت و سرپرستی فرزند

در این مقاله می خواهیم درباره تأثیر رابطه نامشروع زن بر حضانت و سرپرستی فرزند را طبق نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم.

در صورتی که حضانت و سرپرستی فرزند به هر دلیلی مانند طلاق و جدایی و یا فوت شوهر بر عهده مادر باشد و در زمان نگهداری و سرپرستی فرزند، ازدواج نماید یا محجور (مجنون، سفیه، صغیر) شود و یا اینکه در رابطه با فرزند خود دچار سوء معاشرت (بدرفتاری) شود، حضانت فرزند از او گرفته می‌شود.

یکی از مصادیق سوء معاشرت زن با فرزند خود می‌ تواند، وجود رابطه‌ نامشروع زن در مدتی که حضانت و سرپرستی فرزند را بر عهده دارد، باشد و با اثبات رابطه نامشروع زن در حضانت فرزند می ‌تواند در ادامه نگهداری فرزند توسط زن مؤثر واقع شود و در نهایت موجب گرفتن حضانت فرزند از زن گردد.

در واقع رابطه‌ نامشروع زن حاکی از انحطاط اخلاقی زن و دقیقاً یکی از مصادیق بارز آن است. انحطاط اخلاقی زن می‌ تواند به صورت برقراری رابطه‌ی نامشروع زن با شخص نامحرم تعریف شود که اگر رابطه‌ نامشروع زن حاکی از انحطاط اخلاقی زن و یا استمرار و ادامه آن موجب شهرت زن به فساد اخلاق و فحشا (زنا) شود، در این صورت عسر و حرج و سختی که به دلیل اقدامات زن برای فرزند به وجود آمده، موجب گرفتن حضانت و سرپرستی فرزند خواهد شد.

اثبات تاثیر رابطه نامشروع زن در دادگاه

با اثبات رابطه‌ نامشروع زن و انحطاط اخلاقی و یا شهرت او به فساد در اخلاق و فحشا ، پدر و یا خویشاوندان فرزند، می ‌توانند درخواست سلب (گرفتن) صلاحیت و شایستگی زن در مورد سرپرستی فرزند را از دادگاه نمایند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مجازات پناه دادن به متهمان تحت تعقیب یا در حال دستگیری جرائم مواد مخدر

چنانچه رابطه‌ نامشروع زن در دادگاه کیفری به موجب رأی قطعی صادر و نهایی و موجب مجازات کیفری شود، متقاضی سلب حضانت فرزند می‌ تواند از دادگاه خانواده که درخواست سلب و گرفتن حضانت (سرپرستی) فرزند توسط زن را داشته، و درخواست کند که به پرونده‌ کیفری رابطه‌ نامشروع زن که اثبات شده، رجوع نماید و با تشخیص انحطاط اخلاقی و شهرت زن به فساد اخلاق و فحشا (زنا)، حکم به گرفتن سرپرستی فرزند به موجب اثبات رابطه نامشروع زن صادر نماید.

اجرت‌المثل ایام زوجیت (زناشویی) چیست

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره تأثیر رابطه نامشروع را با وکلای موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید،می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *