گردشگری تولد

گردشگری تولد


گردشگری تولد چیست؟

حال قصد داریم در خصوص گردشگری تولد را طبق نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، که بررسی شده در اختیار خوانندگان و کاربران قرار می دهیم ما را همراهی نمایید.

گردشگری تولد

گردشگری تولد به این معنا است که والدین (پدر و مادر)، فرزند خود را در کشوری به دنیا آورند که در این کشور به همه‌ی کودکانی که در آن متولد می ‌شوند گذرنامه و اقامت کشور خود را می ‌دهد.

این قانون که همان قانون اصل خاک است شامل فرزند متولد شده در خاک یک کشور است، که جدا از اقامت والدین فرزند می ‌باشد.

در این صورت فرزند والدینی که با گذرنامه توریستی که موقت است یا حتی فرزند والدینی که به صورت غیرقانونی وارد کشوری می ‌شوند را نیز شامل می ‌شود.

* نکته: دیپلمات ‌ها شامل قانون فوق نمی ‌شوند.

دریافت تابعیت (شهروندی) برای نوزادان

جهت دریافت تابعیت برای نوزادان فقط کافی است که بعد از تولد نوزاد، مراحل اداری آن را انجام داده و با پر کردن تعدادی فرم و فرستادن درخواستی رسمی اقدام به دریافت تابعیت کنند. و فرزند می ‌تواند در تمام طول عمر خود از مزایای شهروندی کشوری که در آن به دنیا آمده است بهره ‌مند گردد.

رابطه نفقه و زوجیت (زناشویی)

مزیت داشتن تابعیت از راه تولد در خاک یک کشور

یکی از مزایای افرادی که از طریق متولد شدن در خاک یک کشور گذرنامه می ‌گیرند این است که احتمال اینکه بتوانند در طول زندگی خود سه گذرنامه یا بیشتر بگیرند بالا می‌ رود. به طوری که افراد معمولی تا 18 سالگی تنها تبعه و شهروند یک کشور هستند، اما شخصی که از ابتدای تولد دارای دو گذرنامه است گزینه ‌های زیادی برای گرفتن اقامت و تابعیت خواهند داشت.

آمریکا و کانادا تنها کشورهایی هستند که برای فرزندان اتباع (شهروندان) خارجی که در خاک آنها متولد می ‌شوند تابعیت بدون شرط می ‌دهند.

 مزیت تابعیت بر اساس قانون اصل خاک برای کشورها چه مزیتی دارد؟

هرگاه کشوری تعداد مالیات دهندگان خود را افزایش دهد می ‌تواند هزینه ‌ها و بودجه سنگین خود را تا حدی از این طریق کاهش دهد.

آمریکا تنها کشوری است که شهروندان خود را بدون در نظر گرفتن محل زندگی مجبور به پرداخت مالیات می ‌کند، یعنی حتی اگر شهروند آمریکایی در کشورهای دیگر زندگی کند حتی یک حساب بانکی ساده هم داشته باشند، باید مقدار دارایی سالانه خود را به دولت اعلام کند و در صورت نیاز به دولت مالیات پرداخت کند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره گردشگری تولد را با مشاوران شرکت مهاجرتی هومان ویزا در ارتباط باشید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *