تبعیت از قانون کار

تبعیت از قانون کار


چه افرادی ملزم به تبعیت از قانون کار هستند؟

 موسسه حقوقی کیانداد موضوع این مقاله را اختصاص داده اند به این که چه افرادی ملزم به تبعیت از قانون کار هستند و چه زمانی کار معلق می شود.

تبعیت از قانون کار

مطابق ماده 5 قانون کار: کلیه کارگران، کارفرمایان، نمایندگان آنها و کارآموزان و نیز کارگاه‌ها مشمول مقررات این قانون می‌باشند.

کارآموز در قانون کار به چه کسی گفته می‌شود؟

در ماده 112 قانون کار آمده: از لحاظ مقررات این قانون کارآموز به افراد ذیل اطلاق می‌شود:

1- کسانی که فقط برای فراگرفتن حرفه خاص، بازآموزی یا ارتقای مهارت برای مدت معین در مراکز کارآموزی و یا آموزشکاه‌های آزاد آموزش می‌بینند.

2- افرادی که به موجب قرارداد کارآموزی به منظور فراگرفتن حرفه‌ای خاص برای مدت معینی که زائد بر 3 سال نباشد در کارگاهی معین به کارآموزی توأم با کار اشتغال دارند، مشروط بر آنکه سن آنها از 15 سال کمتر نبوده و از 18 سال تمام بیشتر نباشد.اضافه کاری در قانون کار

چه زمانی قرارداد کار معلق می‌شود؟

در صورتی که انجام تعهدات یکی از طرفین در قرارداد کار موقتاً متوقف شود در این حالت است که قرارداد کار به حالت تعلیق در می‌آید و پیش از رفع موانع انجام تعهد، قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت (از لحاظ تعهد، قرارداد کار با احتساب سابقه خدمت )از لحاظ بازنشستگی و افزایش مزد) به حالت اول برمی‌گردد.

مستنبط از مواد 14 به بعد قانون کار این موارد جزء موارد تعلیق قرارداد کار در نظر گرفته شده‌اند.

1- خدمت نظام وظیفه

پیشنهاد ویژه کیانداد :   حبس تعزیری

2- شرکت داوطلبانه کارگران در جبهه

3- مرخصی‌های بدون حقوق و مرخصی تحصیلی

4- توقیف کارگر البته در صورتی که توقیف منجر به حکم محکومیت نشود (ماده 17 قانون کار)

5- مرخصی استعلاجی و زایمان

6- کارآموزی

مخاطبان گرامی اگر مشکل حقوقی در خصوص قانون کار داشتید و یا هرگونه سوالی داشته باشید می‌توانید به صورت مستقیم با وکلای مؤسسه حقوقی کیانداد و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *