عرضه مسکن اجاره ‌ای

عرضه مسکن اجاره ‌ای


برنامه ساخت و عرضه مسکن اجاره ‌ای

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد عرضه مسکن اجاره ‌ای مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

عرضه مسکن اجاره ‌ای

بر اساس ماده ۴ اشخاص موضوع بند (الف) ماده (۳) آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387 (سازمان ‌ها و نهاد های عمومی غیردولتی مسئول گروه‌ های کم درآمد، سازمان بهزیستی، شهرداری ‌ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خیرین و واقفین (وقف کنندگان) مسکن ‌ساز با معرفی بنیاد مذکور) از حمایت‌ های زیر بهره ‌مند می‌گردند:

1- واگذاری زمین به قیمت تمام شده، در صورتی که اشخاص مذکور واحد های ساخته شده را به مدت حداقل 10 سال در اختیار خانوارهای کم درآمد یا تحت پوشش خود به صورت اجاره قرار دهند.

2- واگذاری زمین به قیمت تمام شده و تأمین تا ۲۰% هزینه ساخت واحد ها در قالب کمک‌ های اعتباری با اولویت در شهرهای با جمعیت دویست و پنجاه هزار نفر به بالا مشروط به اینکه اشخاص یاد شده واحد های ساختمانی را به مدت حداقل 15 سال به خانوارهای کم درآمد به صورت اجاره ‌ای واگذار کنند.

بر اساس تبصره ماده 4 این قانون چنانچه زمین متعلق به اشخاص موضوع این ماده باشد، حداقل مدت اجاره‌ داری موضوع بند (۲) از ۱۵ سال به 10 سال کاهش می ‌یابد.

دادخواست اعسار (ناتوانی مالی) و تقسیط اجرت‌المثل ایام زوجیت

ماده 5 آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

بر اساس ماده ۵ حمایت ‌های مربوط به اشخاص موضوع بند (ب)، (ج) و (د) ماده (۳) این آیین ‌نامه که به آن اشاره کردیم، شامل واگذاری زمین به قیمت کارشناسی روز بر اساس اعلام کارشناس رسمی می ‌باشد مشروط به اینکه اشخاص مذکور (یاد شده) واحدهای ساختمانی را به مدت حداقل 5 سال به صورت اجاره واگذار نمایند. در طول مدت ساخت (حداکثر 2 سال) و دوره واگذاری به صورت اجاره (حداقل 5 سال) مبلغی بابت بها و ارزش زمین دریافت نمی ‌گردد. بعد از اتمام دوره مذکور و در صورت خروج از حالت اجاره و یا فروش واحد ها، بهای زمین به قیمت کارشناسی زمان واگذاری دریافت خواهد شد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تعطیلات و مرخصی‌ها در قانون کار

بر اساس تبصره ۱ ماده 5 این قانون:

در صورتی که قبل از پایان مدت بهره‌ برداری اجاره‌ ای موضوع مواد 4 و 5 این آیین‌ نامه، فروش انجام شود، قیمت زمین به نرخ روز (زمان پرداخت) به همراه کلیه یارانه‌ های پرداختی تبدیل به حال شده و از اشخاص موضوع این ماده دریافت می‌گردد.

بر اساس تبصره ۲ ماده 5 این قانون:

شهرداری ‌ها موظفند برای متقاضیان موضوع ماده 3 این آیین ‌نامه پروانه ساختمانی صادر کنند و در پروانه ساخت و گواهی عدم خلاف و پایان‌کار عبارت ساختمان استیجاری (اجاره ‌ای) به مدت …. سال را ثبت نمایند.

ادارات ثبت اسناد و املاک نیز در هنگام صدور صورت‌ مجلس تفکیکی و اسناد مالکیت برای این گونه ساختمان ‌ها باید عبارت مذکور را در صورت مجلس‌تفکیکی و سند مالکیت ثبت نمایند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد عرضه مسکن اجاره ‌ای با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *