اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، واگذاری


اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، فصل چهارم: واگذاری

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، واگذاری مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، واگذاری

شرایط عضویت زن و شوهر در تعاونی مسکن

بر اساس تبصره 4 ماده 18 اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، در صورتي كه زن و شوهر هر دو عضو تعاوني باشند، در شرايط محدوديت زمين و مسكن و تقاضا بيش از عرضه، فقط يكي از آن دو در آن مرحله مي ‌تواند از خدمات تعاوني مسکن استفاده نمايد.

امتیاز اعضای تعاونی (اشخاص حقوقی)

بر اساس تبصره 5 ماده 18 اساسنامه، امتياز اشخاص حقوقي عضو تعاوني، به ميزان مجموع امتيازات سهامداران آن مي ‌باشد. در هر صورت واحد مسكوني متعلق به شخص حقوقي خواهد بود.

انتخاب پروژه ساختمانی توسط اعضای تعاونی مسکن

بر اساس تبصره 6 ماده 18 اساسنامه، براي انتخاب هر پروژه توسط اعضاء، درخواست ‌های اعضاء جمع ‌آوري و در صورتي كه تعداد درخواست ‌ها بيش از تعداد مورد نياز باشد، ملاك انتخاب، امتيازات اعضا خواهد بود.

همچنین بر اساس تبصره 7 این ماده در صورتي كه براي انتخاب هر واحد مسكوني در پروژه خاص، بيش از يك درخواست وجود داشته باشد، واحد مورد نظر بايد به عضوی که دارای بيشترين امتياز است واگذار شود. (از بین متقاضیان همان واحد)

انتقال خدمات تعاونی در تهیه زمین و مسکن

بر اساس ماده 19 اساسنامه تعاونی مسکن، امتيازات هر يك از اعضاء در رابطه با برخورداري از خدمات تعاوني در تهيه زمين و مسكن (موضوع ماده 18) مختص به خود عضو بوده و قابل انتقال به ديگر اعضاء نمي‌ باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مرور زمان در جرم کلاهبرداری ثبتی

تهیه شناسنامه واحد های مسکونی

بر اساس ماده 20 اساسنامه، هيأت مديره موظف است نسبت به تهيه شناسنامه براي هر يك از واحد هاي مسكوني ساخته شده يا خريداري شده اقدام و در زمان انتقال قطعي و رسمي سند با عضو تسويه حساب نمايد.

برنامه ساخت و عرضه مسکن اجاره ‌ای

چه مواردی در شناسنامه واحد مسکونی مشخص می ‌گردد؟

موارد ذکر شده در شناسنامه واحد مسکونی، شامل مشخصات كامل زمين، ساختمان، قيمت تمام شده، كسورات و برداشت ‌های قانوني می ‌باشد.

کسور (برداشت ‌ها) قانونی شامل چه مواردی است؟

كسور و برداشت ‌های قانوني فوق ‌الذكر (سهم واحد از كل هزينه) عبارتند از: ماليات، عوارض، بيمه، چهار درصد حق تعاون و آموزش و غيره می ‌باشد.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، واگذاری با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *