قاچاقچیان مواد مخدر

قاچاقچیان مواد مخدر


اموال قاچاقچیان مواد مخدر

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد قاچاقچیان مواد مخدر مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

قاچاقچیان مواد مخدر

اموال قاچاقچیان مواد مخدر به دو دسته‌ی اموال توقیفی و اموال مصادره‌ای تقسیم می‌شود:

اموال توقیفی قاچاقچیان

اموالی که از ابتدای امر به دستگیری قاچاقچیان از آنها کشف می‌ شود، تا پایان رسیدگی نهایی به پرونده آنها توقیف می‌ شود و پس از مشخص شدن احکام قضایی پرونده و رسیدگی به شکایت مدعیان ثالث اموال مذکور، آن اموال در توقیف خواهند بود.

پس از نهایی شدن بررسی‌های قضایی پرونده قاچاقچیان و صدور دستور مصادره (ضبط اموال)، لیست اموال این افراد در اختیار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار می‌ گیرد و اموال مذکور تحت نظارت کمیسیون خاص روند قانونی خود را طی می‌ کند.

در این کمیسیون که نمایندگانی از پلیس مبارزه با مواد مخدر، ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)، وزیر کشور، ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت اطلاعات و… بر آن نظارت دارند، اموال قاچاقچیان که شامل املاک، خودرو و سایر اموال توقیف شده از آنها است و پیش از این توسط کارشناسان ارزش‌ گذاری شده، برای فروش به مزایده (حراج) گذاشته می‌ شود .

این اموال پس از انتشار آگهی، در مزایده به فروش می‌ رسند. پس از فروش اموال قاچاقچیان به بالاترین قیمت در مزایده، پول حاصل از فروش این اموال مستقیماً به حساب خزانه واریز می‌ گردد.

فروش وسایل نقلیه توقیف شده قاچاقچیان مواد مخدر توسط دولت

وسایل نقلیه‌ای که در اجرای ماده ۳۰ قانون مبارزه با مواد مخدر به نفع دولت ضبط و با تصویب ستاد مبارزه با مواد مخدر در اختیار سازمان کاشف قرار داده می‌ شود، باید بر اساس شرایطی که ستاد تعیین کرده است، مورد استفاده قرار گیرد .

پیشنهاد ویژه کیانداد :   کلاهبرداری با خرید و فروش ارزهای دیجیتال

همچنین بر اساس تبصره این ماده قانونی، در صورتی که بنا به تشخیص بالاترین مسئول سازمان کاشف استان و موافقت دبیرخانه ستاد خودرو مزبور واجب کارایی لازم برای مأموریت و کار نباشد، از طریق کمیسیون فروش با حضور نماینده سازمان کاشف و با رعایت مقررات مربوطه، از طریق مزایده و حراج به فروش می‌رسد و مبالغ حاصله صرفاً جهت تجهیز و تقویت دوایر و واحدهای سازمان کاشف و حمایت از خانواده شهدا و جانبازان، امر مبارزه با تخلفات در آن استان هزینه خواهد شد.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد قاچاقچیان مواد مخدر با وکیل مواد مخدر موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

ادامه مطلب …..

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *