جرائم مواد مخدر

جرائم مواد مخدر


سؤالات متداول در مورد جرائم مواد مخدر

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد جرائم مواد مخدر  مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

جرائم مواد مخدر

سؤال 1: به جرم همراه داشتن ماری‌جوآنا دستگیر شده‌ ام 50 ضربه شلاق و مقداری پول جریمه شده‌ ام، آیا 50 ضربه شلاق قابل خریداری است یا نه؟ همچنین بار اول بوده و هیچ گونه سابقه نداشته‌ ام:

جواب: در حال حاضر در صورتی که سوء پیشینه‌ ای نداشته باشید و برای بار اول است که مرتکب این جرم می‌ شوید می‌ توانید از تخفیف در مجازات و تعلیق مجازات با پذیرش قاضی استفاده نمایید.

سؤال 2: آیا ماشینی که به نام متهم نبوده و خودرو حاوی مواد بوده با توجه به اعترافات متهم و نحوه دستگیری هم پرت کردن مواد از ماشین بوده، با متوقف کردن ماشین با سیخ و تعقیب و تیراندازی مشقی و دستگیری متهم. سند ماشین تک برگ بوده و به نام متهم نمی‌ باشد و قاضی پرونده حکم قطعی، صادر کرده که متهم به دو سال حبس و دو میلیون جزای نقدی و ضبط کردن خودرو بوده، الان هم پرونده در اجرای احکام است و حکم هم لازم‌الاجرا می‌ باشد، چه راهی وجود دارد که بتوانم ماشینم را از توقیف آزاد کنم، البته قول‌نامه بنگاهی دارم که قاضی پرونده قبول نکرده است؟

جواب: خودروی توقیف شده توسط دادگاه بعد از انجام مراحل دادرسی و تحقیقات توسط قاضی پرونده به مالک آن بازگردانده خواهد شد. بنابراین بستگی به روند پرونده خواهد داشت.

سؤال 3: از برادرم حدود 700 گرم هرویین گرفته شده است که البته ناخالص بوده و جرمش حمل و نگهداری تشخیص داده شده و مدت 1 ساله که زندان است تا حکمش اعلام شود، با توجه به اینکه برادرم مریض است و پرونده پزشکی هم دارد، که جنون ادواری (دیوانگی دوره‌ای) دارد و در زمان اجرای جرم حالت طبیعی نداشته و دوستش از این قضیه سوء استفاده کرده و مواد مخدر را در داخل خانه به امانت گذاشته، البته برادرم هیچ گونه سوء سابقه‌ ای ندارد، می‌ خواستم ببینم باید چه کار کنیم؟

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مصادیق کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه و کلاهبرداری در بیمه ها

جواب: مجازات بیش از سی گرم حمل هرویین، اعدام و مصادره اموال به استثنای هزینه تأمین زندگی متعارف برای خانواده محکوم می‌ باشد. در این صورت باید اثبات نمایید اطلاعی از محتوای بسته امانتی نداشته است.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد جرائم مواد مخدر با وکیل مواد مخدر موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *