ارزهای دیجیتال

ارزهای دیجیتال


کلاهبرداری با خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد  ارزهای دیجیتال مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

کلاهبرداری از فروشندگان ارز دیجیتال

کلاهبرداران ارز های دیجیتال، ابتدا به بهانه فروش ارز دیجیتال به خریداران، اطلاعات کارت حساب بانکی آنها را به دست می ‌آورند. در مرحله بعد با پیشنهاد خرید ارز دیجیتال با قیمت ‌های بسیار بالاتر از معمول بازار، فروشندگان رمز ارزها را وسوسه کرده و به دام خود می‌ اندازند.

شخصی به عنوان فروشنده ارز دیجیتال به سایت مذکور مراجعه می‌ کند. کلاهبرداران برای اینکه کارشان طبیعی ‌تر به نظر برسد، ابتدا از شخص فروشنده می ‌خواهند مدارک هویتی و شناسایی جهت احراز و تشخیص هویت برای سایت ارسال نماید.

ارزهای دیجیتال

حتی برای جلب اعتماد بیشتر به فروشنده ارز وعده می ‌دهند که پس از انجام تشخیص هویت، ابتدا مبلغ ریالی را به حساب شخص فروشنده واریز می ‌کنند و پس از آن درخواست انتقال ارز را می ‌دهند.

در حقیقت کلاهبردارها همین کار را هم انجام می ‌دهند، یعنی مبلغ مورد نظر را به حساب فروشنده واریز می ‌کنند، اما نه از حساب خودشان، بلکه از حساب سایر کاربرانی که قصد خرید از آنها داشتند و اطلاعات کارت بانکی‌ شان را قبلاً از روش گفته شده به سرقت برده ‌اند.

از این طریق پولی از حساب شخصی دیگر (خریدار ارز دیجیتال) به حساب شخص فروشنده ارز دیجیتال واریز می ‌شود و آن طرف هم با خیال راحت ارز را به کیف پول شخص کلاهبردار انتقال می ‌دهید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   قرار قاطع

کلاهبرداری با خرید و فروش ارزهای دیجیتال

در این صورت به محض برداشت از حساب، صاحب حساب، شکایت کرده و از پلیس فتا با فروشنده تماس می‌ گیرند و بابت برداشت مبلغ غیر قانونی از حساب فلان شخص می خواهند به پلیس فتا مراجعه کند، اینجاست که درد سرهای او شروع می ‌شود.

متأسفانه در حال حاضر و تا تصویب لایحه قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال در مجلس، که پیش ‌نویس آن در اواخر سال ۹۷ توسط بانک مرکزی ارائه شد، برای وب ‌سایت ‌های فعال در زمینه رمز ارزها که تراکنش ‌های مالی دارند، نماد اعتماد الکترونیکی صادر نمی ‌شود، پس بررسی نماد اعتماد الکترونیکی فعلاً نمی‌ تواند در این زمینه کمکی کند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد ارزهای دیجیتال با وکیل کلاهبرداری موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *