مدارک لازم برای صدور پروانه زناشویی زن ایرانی با مرد خارجی

مدارک لازم برای پروانه زناشویی:

  1. ابتدا باید زن و مرد درخواستی مبنی بر تقاضای صدور پروانه زناشویی از سوی وزارت کشور داشته باشند.
  2. گواهینامه‌ای از مرجع رسمی کشور مرد در رابطه با عدم ممنوعیت ازدواج با زن ایرانی و به رسمیت شناختن این نکاح و ازدواج صادر خواهد شد. چنانچه متقاضی بنا به دلایلی قادر به تهیه این گواهینامه نباشد، این امکان وجود دارد که وزارت کشور بدون دریافت گواهینامه و با دریافت رضایت از زن، پروانه زناشویی را صادر نماید.
  3. در صورتی که مرد خارجی مسلمان نباشد، باید گواهی یا استشهاد (تأییدیه) تشرف به دین اسلام (مسلمان شدن) را ارائه دهد.

مدارک لازم برای صدور پروانه زناشویی زن ایرانی با مرد خارجی به درخواست زن

در مواردی که زن تقاضا داشته باشد، وزارت کشور مدارک دیگری از مرد تبعه بیگانه (مرد خارجی) درخواست می‌کند. این مدارک شامل موارد زیر است:

  1. گواهی‌نامه‌ای مبنی بر متأهل (همسر داشتن) و یا مجرد بودن (همسر نداشتن) مرد خارجی. این گواهی‌نامه از مراجع رسمی محلی و یا مأموران سیاسی و کنسولی متعلق به کشور مرد تبعه بیگانه (شهروند خارجی) تهیه می‌شود.
  2. گواهی‌نامه عدم محکومیت کیفری و نداشتن سوء سابقه (پیشینه بد). این‌ گواهی‌نامه نیز از مراجع رسمی محلی و یا مأموران سیاسی و کنسولی کشور زوج (مرد) گرفته می‌شود. در شرایطی که مرد شهروند خارج در کشور ایران اقامت (سکونت) داشته باشد، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مرجع مرتبط در داخل کشور تهیه می‌شود.
  3. گواهی وجود استطاعت و توانایی مالی مرد خارجی از دیگر مواردی است که زن ایرانی می‌تواند درخواست نماید. این گواهی باید مثل گواهی‌هایی که در بالا گفته شد از مراجع محلی یا مأموران سیاسی و کنسولی کشور مرد خارجی تهیه گردد.
  4. همچنین زن می‌تواند تعهدنامه‌ای درخواست نماید که بر اساس آن مرد متعهد شود در صورت بدرفتاری، ترک، طلاق و جدایی، نفقه و خرجی زن و فرزند یا فرزندان و سایر حقوق مربوط به آنها را پرداخت نماید.
پیشنهاد ویژه کیانداد :   رأی دیوان عالی کشور در مورد دادخواست اعاده دادرسی محکوم علیه در پرونده دوم

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *