صدور تأمین

صدور تأمین


صدور تأمین در مورد خروج فرزند از کشور

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع صدور تأمین در مورد خروج فرزند از کشور را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

صدور تأمین خروج فرزند از کشور

صدور قرار تأمین خواسته یکی از مهترین قرارهای تأمینی است که دادگاه بنا به درخواست ذینفع و در صورت تحقق شرایط و مطابقت (برابری) آن با موارد محاسبه شده در قانون، قرار تأمین را صادر می‌کند و به آن ترتیب اثر می‌ دهد.

در نتیجه‌ی آن مالی متعلق به طرف مقابل دعوی را تا روشن شدن و صدور رأی قطعی توقیف می ‌کند، تا اگر خوانده که متعهد به انجام عملی است، از انجام آن خودداری کرد به وسیله‌ اموال توقیف شده حقوق خود را بگیرد و از محل آن خسارات وارده جبران گردد.

اگر مصلحت فرزند صغیر (نابالغ) یا مجنون (دیوانه) به جهت خروج از کشور برای دادگاه  معلوم گردد، می‌تواند ضمن صدور مجوز برای خروج فرزند از کشور، در صورتی که ذینفع (کسی که حق ملاقات دارد) درخواست نماید تضمین و یا تأمینی مناسب جهت بازگشت فرزند صغیر یا مجنون به کشور، از ولی و یا سرپرست او دریافت شود.

دستور موقت در مورد خروج فرزند از کشور

دستور موقت، قرار تأمینی است که برای انجام اموری که اقدام در مورد آنها فوریت دارد و در صورت عدم عملکرد و یا دیر کرد در انجام آن موجب ضایع شدن احتمالی حقوق ذینفع می‌گردد، کاربرد دارد.

در صورتی که دلایل خواهان برای صدور دستور موقت کامل و مناسب باشد در نتیجه دادگاه اقدام به صدور آن می‌کند که بعد از آن ممکن است بر اساس انجام فعل یا ترک فعل و توقیف مالی باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   رسیدگی به کدام جرائم در صلاحیت دادگاه انقلاب است؟

خروج فرزند از کشور توسط ولی و سرپرست قانونی او در صورتی که اشخاص ذینفع حق ملاقات او را داشته باشند باید به حکم و اجازه‌ی دادگاه و رضایت آنها باشد.

فرزند نامشروع به چه کسی گفته می ‌شود

در غیر این صورت هرگاه ولی بدون مجوز دادگاه و یا تسلیم تأمین به دادگاه اقدام به خروج فرزند از کشور نماید.

در این صورت ذینفع (کسی که حق ملاقات دارد) می ‌تواند با درخواست و دریافت دستور موقت از دادگاه، مانع خروج فرزند از کشور شود تا در این مورد دادگاه تصمیم‌گیری و رأی صادر نماید.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره صدور تأمین در مورد خروج فرزند از کشور را با وکیل طلاق موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *