درمان و ترک اعتیاد با مصرف نالترکسون

درمان و ترک اعتیاد با مصرف نالترکسون


درمان و ترک اعتیاد با مصرف نالترکسون

مقاله حاضر در مورد درمان و ترک اعتیاد با مصرف نالترکسون که توسط موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

مزایای مصرف نالترکسون در درمان و ترک اعتیاد

1- کاهش وسوسه مصرف مواد مخدر در فرد

2- وقتی شخص نالترکسون را در حضور خانواده مصرف می‌کند می‌توان از پاک بودن شخص اطمینان حاصل کرد.

3- شخصی که از داروی نالترکسون جهت درمان و ترک اعتیاد مصرف کرده است، اگر دچار وسوسه مصرف مواد مخدر شود می‌داند که در صورت مصرف مواد مخدر خطر مرگ را بر خود تحمیل می‌کند. به همین دلیل وسوسه خود را به خوبی کنترل می‌کند.

4- نالترکسون ایجاد وابستگی نمی‌کند و برعکس در بسیاری از موارد بیماران به بهانه‌های مختلف سعی می‌کنند از خوردن آن سر باز زنند که در این مورد در کلاس‌های آموزش خانواده به خانواده‌های بیماران آموزش‌های لازم داده می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف نالترکسون

* مدت زمان اثر نالترکسون بیست و چهار ساعت بوده و مصرف مرتب آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

* اگر شخصی بعد از مصرف نالترکسون اقدام به مصرف مواد مخدر کند سه حالت زیر ممکن است اتفاق بیافتد:

1- مصرف مواد مخدر هیچ گونه اثری روی فرد نمی‌گذارد.

2- شخص به شدت خمار شده و راهی بیمارستان می‌شود.

3- مرگ به علت مسمومیت با مواد مخدر

* داروی نالترکسون باید حداقل به مدت شش ماه روزانه مصرف شود. در برخی بیماران ممکن است مصرف آن حتی برای بیشتر از دو سال نیز توصیه شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مجازات پناه دادن به متهمان تحت تعقیب یا درحال دستگیری جرائم موادمخدر

* نالترکسون عوارض جانبی خاصی ندارد. در صورت بروز عوارض جانبی حتماً باید این مسئله توسط پزشک درمانگر تایید شود. بدون تایید پزشک درمانگر به هیچ وجه نباید مصرف نالترکسون را قطع یا کم کرد. در برخی بیماری‌ها نیز برا ساس نظر پزشک درمانگر باید تعیین مقدار انجام شود.

* بعداز سم‌زدایی و شروع نالترکسون به بیمار کارت مصرف نالترکسون داده می‌شود. بیمار باید این کارت را همواره با خود همراه داشته باشد تا در صورت بروز شرایط اورژانسی برای وی داروهای مخدر یا شبه مخدر تجویز نشود.

* در مواردی که استفاده خوراکی این دارو برای بیمار مشکل است می‌توان از پلت یا کپسول زیرپوستی آن استفاده نمود. به این ترتیب که دارو در زیر پوست کاشته شده و روی آن بخیه زده می‌شود و بر اساس نوع کپسول در طول دو، سه یا شش ماه به تدریج جذب می‌شود.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در مورد درمان و ترک اعتیاد با مصرف نالترکسون با وکلای مجرب  مواد مخدر در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *