درمان اعتیاد با نالترکسون

درمان اعتیاد با نالترکسون


درمان اعتیاد با نالترکسون

مقاله حاضر در مورد درمان اعتیاد با نالترکسون که توسط موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

نحوه عملکرد مورفین در بدن

در سیستم اعصاب مرکزی هورمونی به نام اندورفین وجود دارد که در استرس‌های شدید ترشح شده و باعث ایجاد تسکین و بالا رفتن سطح تحمل در انسان می‌شود.

ساختمان شیمیایی مورفین (ماده مخدر) شباهت زیادی به ساختمان شیمیایی اندورفین دارد. مورفین موجود در مواد مخدر وارد بدن شده و به شدت به این گیرنده‌ها می‌چسبد و شرایطی را پیش می‌آورد که در افرادی که مواد مخدر را به صورت طولانی مدت استفاده می‌کنند جدا شدن مورفین از گیرنده‌ها باعث ایجاد اثرات ناخوشایندی می‌شود و شخص مصرف کننده مواد مخدر مجبور است برای جلوگیری از این علائم همچنان مصرف خود را ادامه دهد یا بالاتر ببرد.

وقتی شخصی به طور طبیعی پاک می‌شود یا با هر روشی مورد سم‌زدایی قرار می‌گیرد، تنها مورفین موجود در بدنش خارج می‌شود ولی گیرنده‌های مورفین همچنان به تعداد زیاد در بدن وی باقی می‌مانند که منجر به علائمی مانند وسوسه مصرف مواد مخدر می‌شوند.

نالترکسون چیست؟

نالترکسون آنتاگونیست یا داروی ضد مواد مخدر است. وقتی وارد بدن فرد وابسته به مواد مخدر می‌شود، مورفین را از گیرنده‌های مورفین جدا کرده و در مدت زمان کوتاهی شخص به شدت دچار علائم ترک یا همان خماری (بی‌حالی) می‌شود.

بدون مصرف نالترکسون به شرط پاک ماندن بیمار، تقریباً شش ماه طول می‌کشد که این گیرنده‌ها کم شده و به تعداد طبیعی نزدیک شوند. با مصرف نالترکسون به مدت حداقل شش ماه این مدت زمان به سه تا چهار ماه کاهش می‌یابد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   همه چیز در مورد نحوه پرداخت در معاملات املاک

اگر این دارو توسط شخصی که از مواد مخدر پاک شده است مصرف شود نه اینکه علائم خاصی ایجاد نمی‌کند بلکه با از بین بردن گیرنده‌های مورفین باعث کاهش وسوسه مصرف مواد مخدر نیز می‌شود. پس باید زمانی این دارو را به بیمار تجویز کنیم که مطمئن باشیم سم‌زدایی با موفقیت انجام شده و بیمار کاملاً پاک است. برای اطمینان از پاک بودن بیمار بعد از قطع داروهای سم‌زدایی باید بیمار حداقل به مدت ده تا چهارده روز پاک مانده و هیچ ماده مخدر یا شبه مخدری در طول این مدت استفاده نکند.

بعد از این مدت بیمار به کلینیک مراجعه می‌کند و در کلینیک از بیمار تست مورفین گرفته می‌شود و در صورت منفی بودن تست مورفین تست دیگری به نام تست چالش نالوکسان انجام می‌شود. در صورتی که جواب هر دو تست منفی باشد، بیمار می‌تواند از فردای همان روز روزانه ۵۰ میلی‌گرم نالترکسون به صورت خوراکی مصرف نماید.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در مورد درمان اعتیاد با نالترکسون با وکلای مجرب  مواد مخدر در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *