انجمن صنفی کارگران

انجمن صنفی کارگران


انجمن صنفی کارگران

 این مقاله اختصاص داده شده است به معرفی انجمن صنفی کارگران که مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد بررسی شده می پردازیم عزیزان مخاطبان و کاربران همراه ما باشید.

انجمن صنفی کارگران چه وظایفی دارد؟

اگر بخواهیم وظایف انجمن صنفی کارگران را بررسی کنیم باید به این نکته توجه داشته باشیم در صورتی که شورای اسلامی کار در واحدی نباشد اختلافات بین کارگر و کارفرما از طریق انجمن صنفی کارگران و یا نماینده قانونی کارگران و کارفرما حل و فصل خواهد شد.

راجع به نمایندگان کارگر و کارفرما قبلاً صحبت شد.

ماده 131 قانون کار

مطابق ماده 131 قانون کار کارگران و کارفرمایان به منظور حفظ حقوق و منافع مشروع و قانونی و بهبود وضع اقتصادی کارگران و کارفرمایان می‌توانند مبادرت به تشکیل این انجمن‌ صنفی کارگران نمایند.

مطابق ماده 21 آیین‌نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و چگونگی عملکرد انجمن‌ صنفی کارگران و کانون‌های مربوط موضوع ماده 131 قانون کار مصوب 6/10/1371 از جمله وظایف و اختیارات انجمن‌های صنفی، کوشش در جهت استیفای حقوق و خواسته‌های مشروع و قانونی اعضای آورده شده است.

به علاوه مطابق ماده 3 همان آیین‌نامه انجمن‌ صنفی کارگران و کارفرمایان هر صنعت و حرفه یک استان می‌توانند نسبت به تشکیل کانون انجمن‌های صنفی آن صنعت یا حرفه در آن استان اقدام نمایند. پرداخت حق بیمه کارگر

تبصره 4 ماده 131 قانون کار

البته نکته مهم این است که مطابق تبصره 4 ماده 131 قانون کار (کارگران یک واحد فقط می‌توانند یکی از سه مورد شورای اسلامی کار، انجمن صنفی کارگران یا نماینده کارگران را داشته باشند).

پیشنهاد ویژه کیانداد :   وکالت از موکل در دادگستری

مخاطبان و کاربران گرامی در صورتی که در زمینه انجمن صنفی کارگران با مشکل حقوقی مواجه شدید و هرگونه سوالی داشته باشید می‌توانید به صورت مستقیم با وکلای مؤسسه حقوقی کیانداد و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *