ضوابط و قوانین معماری و شهرسازی

ضوابط و قوانین معماری و شهرسازی بر اساس آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387:

موضوع ضوابط و قوانین معماری و شهرسازی مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد بررسی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

ضوابط و قوانین معماری و شهرسازی

شناسایی بافت‌ های دارای ارزش شهرسازی

بر اساس ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387 وزارت مسکن و شهرسازی موظف است با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به شناسایی بافت ‌ها، آثار و گونه‌های دارای ارزش شهرسازی و معماری ایرانی – اسلامی که قابلیت اثرگذاری بر ساخت و سازهای معاصر شهری و روستایی را دارند، اقدام نموده و با استفاده از روش ‌های مختلفی مانند چاپ کتاب، لوح فشرده (سی‌دی)، تولید فیلم، حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی، برگزاری همایش ‌ها و مسابقات عکاسی و درج (ثبت) در رسانه ‌ها، نسبت به مستندسازی و اطلاع‌ رسانی اقدام نماید.

شرح خدمات طرح‌ های جامع بر عهده کیست؟

بر اساس ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، وزارت مسکن و شهرسازی باید ظرف چهار ماه پس از ابلاغ این آیین‌نامه شرح خدمات طرح‌ های جامع و تفصیلی، طراحی فضاهای شهری، طرح‌ های هادی روستایی و همچنین متن دستور نقشه ‌هایی را که در شهرها توسط شهرداری‌ها، در روستاها توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید به متقاضیان احداث و ساخت بنا داده می‌شود به منظور رعایت اصول شهرسازی و معماری ایرانی – اسلامی، بازنگری، اصلاح و تکمیل نموده و پس از تصویب توسط کارگروه مسکن ابلاغ نماید.

سلب (گرفتن) حضانت و سرپرستی فرزند

اهداف تشکیل کمیسیون معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی چیست؟

بر اساس ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی این قانون به منظور ارتقاء و بالابردن سطح کیفی و نگهداری وصیانت (حفظ کردن) از جریان طراحی معماری و اجرای ابنیه (بناها و ساختمان ‌ها) متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی بر کلیه طرح ‌های معماری و شهرسازی به خصوص در ساختمان ‌های دولتی و نهادهای عمومی مهم، شاخص و تأثیرگذار در سیما و چهره شهرها و روستاها، کمیسیون معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی تشکیل می‌ گردد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تنظیم انواع قراردادها

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در خصوص ضوابط و قوانین معماری و شهرسازی را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *