شرکت ‌های تعاونی مسکن

شرکت ‌های تعاونی مسکن


ساماندهی و نظارت بر شرکت ‌های تعاونی مسکن

موضوع شرکت ‌های تعاونی مسکن مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد بررسی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

شرکت ‌های تعاونی مسکن

شرکت ‌های تعاونی مسکن نیز همانند سایر شرکت ‌ها و تشکل‌های حقوقی با وجودی که از یک سری موارد باید قانون بخش تعاون را رعایت کنند ولی از نظر شکلی در بخش ‌های زیادی مانند سایر شرکت‌ های حقوقی هستند. به دلیل اهمیت این بخش، ساماندهی و نظارت بر شرکت‌ های تعاونی بر عهده‌ وزارت تعاون است.

نقش اجتماعی شرکت ‌های تعاونی

نقش اجتماعی شرکت ‌های تعاونی و کثرت (زیاد) اعضای این شرکت ‌ها باعث شده مسئول نظارت، هر چند از نظر ساختاری اتحادیه ‌های شهرستانی، استانی، کشوری و اتاق تعاون به ‌عنوان پارلمان (مجلس نمایندگان) بخش تعاون است، ولی نقش نظارتی بخش دولتی همچنان پررنگ است. عدم آموزش کافی و اطلاع ‌رسانی درست، باعث شده اعضای شرکت ‌های تعاونی ناآشنا به وظایف و حق ‌و حقوق خود باشند، در بخش ‌های مختلفی ممکن است مشکلاتی در شرکت ‌های تعاونی مسکن به وجود آید، که برخی از این مشکلات عبارتند از:

حق طلاق چیست

1- مشکلات و اختلافات بین اعضای شرکت ‌های تعاونی مسکن

2- مشکلات و اختلافات بین مدیران شرکت تعاونی مسکن و اعضای شرکت تعاونی

3- مشکلات و اختلافات بین مدیران شرکت ‌های تعاونی مسکن

4- مشکلات و اختلاف بین شرکت تعاونی مسکن و شرکت‌ ها و بخش ‌های اقتصادی دیگر

مراحل رسیدگی به شکایات و اختلافات شرکت ‌های تعاونی مسکن

قانون بخش تعاون و اصلاحیه‌های آن، به منظور حفظ انسجام و هماهنگی شرکت تعاونی و بررسی تخصصی مشکلات و شکایات، شکایت عضو باید:

پیشنهاد ویژه کیانداد :   طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا

*  در مرحله اول از طریق بازرس شرکت بررسی شود.

* سپس در صورت عدم پاسخگویی و یا عدم به دست آوردن نتیجه از طریق اتحادیه تخصصی مربوطه بررسی گردد.

* همچنین کمیته ‌های داوری به ‌صورت تخصصی و متناسب با هر یک از رشته ‌های اقتصادی با توجه به نوع شرکت تعاونی در اتاق تعاون تشکیل و وظیفه‌ دارند تا این امر مهم را ساماندهی کنند.

اختلافات بین اعضای شرکت‌ های تعاونی مسکن

در مورد اختلافات بین اعضای شرکت تعاونی عمده این اختلافات در مورد نحوه پرداخت ‌ها و همچنین رعایت نکردن برنامه زمان‌بندی و جدول پیشرفت فیزیکی پروژه‌ ها و یا کیفیت ساخت توسط شرکت است.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در خصوص نقش اجتماعی شرکت ‌های تعاونی را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *