اعتیاد به مواد مخدر

اعتیاد به مواد مخدر


روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر (بخش دوم)

مقاله حاضر در مورد روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر که توسط موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

در مقاله قبل در مورد روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر، ترک اعتیاد با روش درمان دارویی، مشاوره و روان‌ درمانی و روان درمانی با استفاده از درمان‌های انگیزشی را توضیح دادیم و در این مقاله به بیان دیگر روش‌های ترک اعتیاد می‌پردازیم:

اعتیاد به مواد مخدر

در درمان و ترک اعتیاد به مخدرها با توجه به شرایط جسمانی و روانی فرد، روش‌های گوناگونی به کار می‌رود. روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر عبارتند از:

4- گروه درمانی

گروه درمانی به افراد کمک می‌کند تا بدانند که در این راه تنها نیستند و افراد دیگری نیز هستند که مشکلات مشابهی با آنها دارند. در این درمان فرد فرصت این را پیدا می‌کند که بتواند تجربه‌های بیماران دیگر در مورد شکست‌ها و موفقیت‌هایشان در مسیر ترک را بشنود و با چالش‌های پیش روی خود و راه‌حل‌های از میان بردن آنها بیشتر آشنا شود.

5- خانواده درمانی

نحوه برخورد خانواده‌ها با اعتیاد فرد و میزان حمایتی که از او می‌کنند در میزان موفقیت ترک اعتیاد تأثیر به سزایی خواهد داشت. به همین دلیل در خانواده درمانی تلاش می‌شود تا اطلاعات اعضای خانواده در مورد اعتیاد افزایش یابد و روابط آسیب‌دیده آنها با فرد درگیر در اعتیاد ترمیم و بازسازی شود. به این ترتیب از مشکلات بیمار در ترک کاسته شده و منابع حمایتی بیشتری کسب می‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شرایط خاتمه قرارداد کار

6- ترک با استفاده از روش‌های بستری

به منظور سم‌زدایی و ترک اعتیاد، برخی از مراکز اعتیاد و بازپروری‌ها اقدام به بستری کردن فرد می‌کنند. تا هر لحظه علائم فرد مورد بررسی قرار بگیرد و در صورت نیاز درمان دارویی مناسب تجویز شود.

بسیاری از کمپ‌ها و بازپروری‌ها که در زمینه ترک اعتیاد فعالیت می‌کنند مرکزی غیرقانونی هستند و از خدمات مناسب برای ترک اعتیاد برخوردار نیستند. روش‌ها و برخوردهای غیر اصولی که در این کمپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد می‌تواند اثرات معکوسی داشته باشد و مسیر ترک را با دشواری‌های بیشتری رو به رو کند.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در مورد روش‌های ترک اعتیاد به مواد مخدر با وکلای مجرب  مواد مخدر در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *