ملاقات فرزند در طلاق توافقی

ملاقات فرزند در طلاق توافقی


نحوه‌ ملاقات فرزند در طلاق توافقی به چه صورت است؟

مقاله حاضر در خصوص ملاقات فرزند در طلاق توافقی که موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

نحوه ملاقات فرزند در طلاق توافقی

نحوه‌ی ملاقات فرزند در طلاق توافقی در صورت جدایی و طلاق پدر و مادر به این صورت است که اگر حضانت و سرپرستی فرزند با مادر باشد پدر حق ملاقات با فرزند را دارد و اگر سرپرستی به عهده‌ پدر باشد مادر حق ملاقات و دیدن فرزند را دارد.

در زمان طلاق توافقی زن و مرد می ‌توانند در خصوص ساعت ملاقات با فرزند و تعداد زوزهای ملاقات در هفته با یکدیگر توافق کنند.

باکره بودن زن در طلاق توافقی

اگر زن باکره و دوشیزه باشد در توافقات اقرار و اعتراف به باکره و دوشیزه بودن خواهد کرد و در زمانی که اراده و قصد انجام صیغه‌ی طلاق و جدایی را دارند باید به پزشکی قانونی مراجعه کرده و گواهی بکارت (دوشیزگی) بگیرد.

در صورت باکره و دوشیزه بودن، زن می ‌تواند بعد از طلاق و جدایی از مرد برای حذف نام همسر سابق از شناسنامه خود اقدام نماید.

وضعیت بارداری زن در طلاق توافقی

در صورتی که زن باکره نباشد و باردار (حامله) نباشد در توافقات، زن اعتراف به عدم بارداری خواهد کرد و برای اجرای صیغه‌ی طلاق و جدایی ارائه گواهی عدم بارداری الزامی خواهد بود.

تفاوت طلاق توافقی با طلاق خلع و مبارات

* طلاق خلع و مبارات از انواع طلاق بائن است. اما طلاق توافقی از اقسام طلاق رجعی می ‌باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مزایای عقد قرارداد کار بین کارفرما و کارگر

* تفاوت طلاق خلع و مبارات با طلاق توافقی در امکان رجوع آن بوده به این صورت که در طلاق خلع و مبارات امکان رجوع و بازگشت مرد به زن وجود ندارد. در صورتی که در طلاق توافقی زوجین (زن و شوهر) می‌توانند در دوران عده به یکدیگر رجوع کنند.

* در طلاق خلع و مبارات تا زمانی که زوجه (زن)، فدیه و یا عوض را مطالبه و درخواست نکند، امکان رجوع و بازگشت امکان‌پذیر نمی ‌باشد. و طلاق از نوع بائن می ‌باشد.

* در طلاق خلع و مبارات زن در مدت عده حق رجوع و بازگشت به عوض را دارد که اگر رجوع و بازگشت انجام شود، طلاق بائن به طلاق رجعی تبدیل می ‌شود.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی در مورد ملاقات فرزند در طلاق توافقی با وکلای مجرب طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

https://kiandad.com/%d8%af%d8%a7%d8%af%d8%ae%d9%88%d8%a7%d8%b3%d8%aa-%d8%ad%d9%82%d9%88%d9%82%db%8c-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8%d9%87-%d9%86%d9%81%d9%82%d9%87/

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *