اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن

اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن


اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، فصل سوم: تأمين مسكن

این مقاله اختصاص داده شده به موضوع اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن که مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن

ساخت واحد های مسکونی مازاد بر (اضافه بر) تقاضا

بر اساس ماده 10 اساسنامه شرکت‌های تعاونی مسکن، هيأت مديره نمي‌ تواند واحد هاي مسكوني مازاد بر تقاضا، احداث (ساخت) نمايد لذا قبل از شروع به ساخت بنا در شرايطي كه تعداد اعضاي درخواست کننده كمتر از عرضه باشد، تعاوني موظف است اعضاي دارای شرايط جديد را دعوت نماید و در صورت عدم كفايت، با تصويب مجمع عمومي در مورد ساخت و يا عدم ساخت واحدهاي اضافي يا تغيير تراكم و يا تغيير زيربناي هر واحد اقدام خواهد كرد.

اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن، فصل چهارم: واگذاری

تهیه نقشه اجرایی و دفترچه محاسباتی

بر اساس ماده 11 اساسنامه، هيأت مديره مكلف است در تهيه نقشه اجرايي و دفترچه محاسباتي مورد لزوم و نظارت در اجراي واحد هاي مسكوني (ويلايي و آپارتماني) از خدمات مهندسين مشاور (اشخاص حقيقي يا حقوقي) داراي پروانه اشتغال به كار معتبر و داراي رتبه ‌بندي از سازمان برنامه و بودجه و عضو سازمان نظام مهندسي كشور (ترجيحاً تعاوني‌هاي مرتبط) استفاده نمايد.

* نکته: بر اساس ماده 12 اساسنامه شرکت‌ های تعاونی مسکن، هيأت مديره در مورد ساخت واحد هاي مسكوني، ملزم به رعايت اصول و مقررات ملي ساختمان و شهرسازي و نيز دریافت مجوزهاي لازم قبل از شروع به عمليات ساخت مي ‌باشد.

انتشار آگهی مناقصه عمومی

بر اساس ماده 13 اساسنامه شرکت تعاونی مسکن، هيأت مديره تعاوني مكلف است برای ساخت واحد هاي مسكوني، اقدام به انتشار آگهي مناقصه عمومي (بين پيمانكاران رتبه‌ بندي شده توسط سازمان برنامه و بودجه و يا انبوه ‌سازان مسكن داراي پروانه اشتغال از وزارت مسكن و شهرسازي (با اولويت تعاوني‌ ها) و يا مناقصه محدود (بين تعاوني‌هاي عمراني (آبادانی) و سازنده مسكن مجاز) در روزنامه كثيرالانتشار (تعيين شده در مجمع عمومي) نموده و با مشورت مهندسين مشاور طرف قرارداد و با رعايت صرفه و صلاح اعضای پيمانكار يا پيمانكاران دارای صلاحيت را انتخاب نماید. پيمانكار برنده در مناقصه موظف است رأساً اقدام به كار نمايد و حق واگذاري كار را به ديگري ندارد، مگر واگذاري بخش‌هايي از كار آن هم با مجوز هيأت مديره.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   حبس تعلیقی

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در خصوص اساسنامه شرکت ‌های تعاونی مسکن با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *