مشاوره با وکیل ملکی

معاملات ملکی و عقد بیع 

موضوع معاملات ملکی و خرید و فروش تحت عنوان بیع از مهمترین مباحث حقوقی در نظام حقوقی ایران به شمار می‌رود که مقررات مختلفی در خصوص آن وضع گردیده است. خرید ملک و آپارتمان چه برای سکونت و چه برای کسب و کار، یکی از نیازها و ضروریات محسوب می‌گردد و

همین امر موجب بالا بودن بازار تقاضای این کالای ضروری در همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌گردد و از سوی دیگر ورود برخی افراد مقتصد و صاحب سرمایه در این حوزه و انجام برخی دلال‌بازی‌ها موجب افزایش قیمت آن گردیده و امروزه خرید ملک از عهده هر کسی ساخته نیست. مگر با دریافت قرض و وام و فروش برخی اموال مانند طلای همسر و فرزندان و خودرو و بعد هم قرار گرفتن در زیر بار کلی قسط بانکی و مواجهه با طلبکاران ریز و درشت.

به گفته وکلای باتجربه موسسه حقوقی کیانداد پس از انعقاد قرارداد و پرداخت تمام یا بخشی از ثمن معامله و قبل از تنظیم سند، فروشنده به دلایلی از جمله در رهن بود ملک یا تکمیل نشدن آپارتمان یا مشکلات اداری و ثبتی و شهرداری و غیره نمی‌تواند در دفترخانه جهت تنظیم سند رسمی حاضر شود در این شرایط خریدار باید راه چاره‌ای بیابد، و در این مرحله اولین کاری که معمولاً انجام می‌شود، رجوع به قرارداد و مطالعه مفاد آن و شروط قراردادی است. چیزی که در ابتدای انعقاد معامله به آن توجهی نشده و صرفاً با تنظیم آن در دفتر املاک و امضای قرارداد رضایت خود را نسبت به انجام معامله اعلام نموده است.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   درخواست رأی وحدت رویه شماره 746

باتوجه به توصیه وکلای مجرب موسسه حقوقی کیانداد همچنین در مقابل نیز بعضاً فروشنده به جهاتی مانند افزایش قیمت ملک از انعقاد قرارداد متضرر شده و می‌خواهد به دلایلی قرارداد را فسخ نماید چون خریدار می‌بایستی ثمن معامله را در چند مرحله پرداخت کند، اما به تمام یا بخشی از تعهدات خود عمل نکرده است. در این صورت به مفاد قرارداد رجوع می‌نماید و به زعم و پندار خودش می‌تواند به واسطه عدم پرداخت ثمن معامله و یا به واسطه برگشت چک‌ها می‌تواند قرارداد را فسخ کند و تازه در این صورت است که برای اقدامات حقوقی احتمالی نزد وکیل ملکی و یا مشاور حقوقی می‌روند. در چنین شرایطی وکیل ملکی با شنیدن اظهارات خریدار یا فروشنده به مطالعه قسمت شروط قرارداد و شرایط فسخ معامله می‌پردازند که قبلاً طرفین آن را مهر و امضا نموده‌اند.

شما می توانید قبل از انجام هر اقدام حقوقی در زمینه معامله ملک، خرید و فروش ملک پیش خرید آپارتمان پیش فروش آپارتمان و واگذاری حق سرقفلی با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره کنید

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری 

09128400921

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *