پرداخت جریمه نقدی در جرائم مواد مخدر

بر اساس ماده 29 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، جریمه‌‌ها و دیگر وجوه و مبالغ حاصل از اجرای این قانون به حساب متمرکزی که در وزارت امور اقتصادی و دارایی افتتاح می‌شود واریز می‌گردد. ‌این مبالغ و جریمه نقدی ها با تصویب ستاد مذکور در ماده ۳۳ (ستاد مبارزه با مواد مخدر) و تأیید رئیس‌جمهور هزینه می‌‌گردد.

عدم توانایی در پرداخت ز از سوی متهم جرائم مواد مخدر

بر اساس ماده 31 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، محکومانی که قادر به پرداخت تمام یا بخشی از جریمه نقدی مورد حکم نباشند باید به ازای روزی ده هزار ریال در زندان‌های نیمه باز و باز و یا‌ مراکز اشتغال و حرفه‌آموزی اقامت نمایند.

در صورتی که شیوه‌ی کار و رفتار محکومان در مدت اقامت تعیین شده شایسته باشد بنا به درخواست و تشخیص ‌مسئولان اداره مراکز و موافقت اجرای احکام، مبلغ فوق به ازای روزی بیست تا پنجاه هزار ریال محاسبه می‌‌گردد.

تقسیط جریمه نقدی در جرائم مواد مخدر

بر اساس تبصره 1 ماده 31 این قانون، تقسیط جزای نقدی مورد حکم پس از اجرای مدت حبس توسط اجرای احکام، مشروط است به دریافت وثیقه‌‌ای (ضمانت) معادل آن و تضمین معتبر از‌ طرف شخص ثالث (سوم) که مدت آن بیش از سه سال نباشد.

طول مدت حبس به جای جریمه نقدی چقدر است؟

بر اساس تبصره 2 ماده 31 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، طول مدت حبس به جای جزای نقدی بیشتر از ده سال نخواهد بود.

مجازات تخلف از اجرای مقررات در مصادره اموال محکومان مواد مخدر

بر اساس ماده 36 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، در کلیه مواردی که در این قانون، مرتکبین علاوه بر مجازات‌های تعیین شده به مصادره اموال ناشی از جرائم موضوع این قانون محکوم می‌شوند،.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   اعضای هیأت منصفه دادگاه ویژه روحانیت

دادگاه مکلف است مشخصات دقیق اموال مصادره‌ شده را دقیقاً در حکم یا در حکم اصلاحی ذکر نماید. تخلف از مقررات ذکر شده موجب تعقیب انتظامی و محکومیت از درجه ۴ به بالا می‌باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *