نظریه دادستان کل کشور

در ادامه مقاله قبل به نظریه دادستان کل کشور و رأی وحدت رویه شماره 745 می‌پردازیم:

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد دادستان کل کشور مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

دادستان کل کشور

در مورد اینکه قانون مبارزه با مواد مخدر مؤثر بوده یا خیر، نیاز به بررسی دارد و ما در مقام اجرای قانون هستیم. اگر این‌گونه آرا که قطعی و غیرقابل تجدیدنظر هستند، خلاف قانون یا شرع (دین) بیّن (واضح) تشخیص داده شوند، باید برابر راهکارهای پیش‌بینی شده در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ عمل کرد، بنابراین احکام محکومیت (غیراعدام) مربوط به جرائم مواد مخدر صادره قبل از ۱/۴/۱۳۹۴ را قطعی و غیرقابل تجدیدنظر می‌دانم و نظر به تأیید آرای شعب سی و هشتم و چهل و چهارم دیوان عالی کشور دارم.

رأی وحدت‌ رویه شماره ۷۴۵ـ۲۶/۸/۱۳۹۴ هیأت‌ عمومی دیوان ‌عالی ‌کشور

بر اساس ماده ۹ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی، آرای صادره از نظر قابلیت اعتراض و تجدیدنظر و فرجام، تابع قوانین مجری در زمان صدور آنان می‌باشد. و با عنایت به اینکه بر حسب ماده ۳۲ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر … مصوب ۱۷/۸/۱۳۷۶، آرای محکومیت مرتکبین جرائم مواد مخدر به استثنای احکام اعدام که تا تاریخ ۳۱/۳/۱۳۹۴ صادر گردیده، قطعی و لازم‌الاجرا است و در قانون آیین دادرسی کیفری مصوب سال ۱۳۹۲ مقررات خاصی برای تجدیدنظر یا فرجام‌خواهی نسبت به این آرا وضع نگردیده است، بنابراین مقررات این قانون در مورد اعتراض به آرا با لحاظ حکم مقرر و تعیین شده در ماده ۴ قانون مدنی که مقرر می‌دارد، اثر قانون نسبت به آتیه (آینده) است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد، مگر اینکه در خود قانون مقررات خاصی نسبت به این موضوع گرفته شده باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شرایط بازنشستگی در قانون تأمین اجتماعی چیست

صرف نظر از آرای مورد اشاره، بر این اساس، آرای شعب سی و هشتم و چهل و چهارم دیوان عالی کشور که با این نظر انطباق و هماهنگی دارد، صحیح و قانونی تشخیص داده می‌شود.

این رأی بر اساس ماده ۴۷۱ قانون اخیرالذکر در موارد مشابه برای شعب دیوان عالی کشور و دادگاه‌ها لازم‌الاتباع (لازم‌الاجرا) است.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد دادستان کل کشور با وکیل مواد مخدر موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

وکیل طلاق ، وکیل ملکی ، وکیل اعاده دادرسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *