معاملات خودرو

معاملات خودرو


مراحل معاملات خودرو

این موضوع طبق گفته کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، در مورد مراحل معاملات خودرو بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد ما را همراهی کنید.

همه چیز در مورد مراحل معاملات خودرو

خرید و فروش خودرو مانند خرید و فروش خانه و آپارتمان یکی از مهمترین معاملاتی است که افراد انجام می ‌دهند. بسیاری از کسانی که خودرویی را خریداری می‌ کنند در فاصله کوتاهی از خرید خودرو آن را می‌ فروشند و اقدام به خرید خودروی دیگری می‌ کنند.

خرید و فروش خودرو در قالب مبایعه ‌نامه (یا به قول معروف از طریق نوشتن قولنامه) صورت می‌ گیرد. بسیاری از طرفین معامله کمترین اطلاعاتی در زمینه شیوه صحیح مبایعه‌ نامه خودرو ندارند و به همین دلیل با مشکلات حقوقی و مالی سنگینی مواجه می‌ شوند که در نتیجه برای حل و فصل آن سر از کلانتری و دادگاه در آورده و با انواع دعاوی و شکایتها در قالب کلاهبرداری، فسخ قرارداد، خیانت در امانت، سرقت، الزام به فک پلاک، الزام به تنظیم سند و غیره مواجه خواهند شد که حاصلی جز خسارت و زیان روحی و اقتصادی برای طرفین در پی ندارد.

بیشتر اختلافات مربوط به معاملات خودرو به زمان تنظیم قرارداد آن بر می‌ گردد به نحوی که اگر با شیوه صحیح تنظیم و نوشتن مبایعه ‌نامه و آثار قانونی شروط مندرج در آن آشنا باشند، خطرات و آسیبهای کمتری متوجه افراد چه به عنوان خریدار و چه به عنوان فروشنده خواهد بود.

خرید و فروش خودرو گاهی در بنگاههای معاملات خودرو و گاهی از طریق انتشار آگهی فروش در جراید و روزنامه‌ ها و نیز از طریق وبسایت‌ها و اپلیکیشن و نرم‌ افزارهای موبایلی صورت می‌ گیرد و دو طرف با تماس تلفنی و قول و قرار در مکانی حاضر شده و بین خود قراردادی را بابت خرید و فروش خودرو تنظیم می‌ کنند که در برخی مواقع طرف دیگر با سوء استفاده از بی‌ اطلاعی طرف مقابل موجبات ضرر و زیان وی را فراهم می ‌آورد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   در چه مواردی به زن نفقه تعلق نمی‌ گیرد

وکلای حقوقی ما در مؤسسه حقوقی کیانداد به واسطه تجربه وکالت در بسیاری از پرونده‌ های حقوقی و کیفری در زمینه معاملات و قراردادهای خرید و فروش خودرو از نزدیک شاهد مشکلات و دلایل اصلی وقوع این اختلافات هستند و ملاحظه می‌شود که چه بسیار مالکانی که با نوشتن یک قرارداد ساده و حتی بدون دریافت ریالی وجه نقد، سرمایه خود را از دست داده ‌اند و دل خود را به یک برگه چک بلامحل و بی‌اعتبار که از سوی فروشنده داده شده خوش کرده ‌اند؟

و چه خریدارانی که به هوای خریدن یک ماشین به ظاهر مناسب و ارزانتر از قیمت واقعی، چند صد میلیون تومان را به فروشنده‌ای داده ‌اند که مالکیت قانونی نسبت به خودروی موضوع معامله نداشته و صرفاً با یک قولنامه یا دست نوشته و بدون رویت اصل سند مالکیت و یا وکالت ‌نامه، آن را به اصطلاح خریداری کرده‌اند در حالی که خودرو سرقتی بوده و یا مال غیر محسوب شده و فروش آن غیر قانونی می ‌باشد.

توصیه مؤسسه حقوقی کیانداد به شما خوانندگان محترم این است که قبل از هر گونه معامله ‌ای و قبل از امضای قراردادی، از قبل حداقل با وکیل متخصص در زمینه خرید و فروش خودرو مشورت کنید.

یا با کارشناس رسمی دادگستری در حوزه خودرو و یا از یک صافکار و مکانیک حرفه ‌ای مشاوره بگیرید و یا اینکه برای تنظیم و نوشتن مبایعه ‌نامه و یا قبل از امضا زیر قراردادی که از قبل آماده شده است، با یک وکیل مجرب مشورت کنید تا مبادا با مشکلات و موانع حقوقی احتمالی مواجه شوید. و اگر با مشکلاتی مواجه شدید، می‌ توانید در مراجع قضایی از آن به نفع خودتان استفاده کنید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   الزام به تنظیم سند وسیله نقلیه

خواننده محترم می توانید جهت مشاوره اقدامات قبل از مراحل معاملات خودرو در زمینه انجام معاملات با مشاوران و وکلای متخصص در موسسه حقوقی کیانداد تماس حاصل نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

مراحل انجام تعویض پلاک خودرو

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *