طلاق به دلیل خیانت زن

طلاق به دلیل خیانت زن


طلاق به دلیل خیانت زن همسر (زن)

حال می خواهیم درباره طلاق به دلیل خیانت زن که زیر نظر کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد، بحث و بررسی شده را در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهیم ما را همراه نمایید.

حقوق مالی زن در طلاق به دلیل خیانت زن

تکلیف حقوق مالی زن در طلاق به دلیل خیانت وی چگونه است:؟

حقوق مالی زن عبارت است از: مهریه، اجرت‌المثل، نفقه و خرجی و شرط تنصیف اموال مندرج در عقدنامه

مهریه

در صورت اثبات رابطه نامشروع زنی که شوهر دارد در صورت اقدام و شکایت شوهر در مورد طلاق حقوق مالی زن که باید از طرف مرد پرداخت شود چگونه تعیین تکلیف می ‌شود؟

این امر باعث از بین رفتن حق زن در دریافت مهریه نمی ‌شود و به عبارت دیگر حتی اگر زنی بابت هر جرمی در زندان هم که باشد می ‌تواند از زندان دادخوست مطالبه و درخواست مهریه به طرفیت شوهر تقدیم دادگاه

اگر مردی به دلیل رابطه نامشروع همسرش شکایت کرده باشد و در این مورد رأی قطعی محکومیت صادر شده باشد و اگر بخواهد دادخواست طلاق و جدایی به استناد آن تقدیم دادگاه خانواده کند در این صورت رأی دادگاه به این صورت است که:

مرد در صورت اثبات رابطه نامشروع زن باید مهریه را به او پرداخت نماید و مهریه حقی است که مرد قبلاً پرداخت نکرده است و دادگاه نسبت به مهریه زن تعیین تکلیف می‌کند و مرد را مکلف و ملزم به پرداخت مهریه می ‌نماید. اگر مهریه زن عندالاستطاعه باشد پرداخت مهریه موکول و مشروط به استطاعت و توانایی مالی مرد می‌باشد که اثبات آن از طرف زوجه (زن) می ‌باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تخلفات ساختمانی ماده 100

البته در بیشتر مواقع در این مورد دیده می ‌شود که زن از ترس آبروریزی و دادگاه در قبال طلاق و شکایت نکردن شوهر حاضر به گذشت از مهریه‌ خود می ‌شوند و اصطلاحاً راضی به گرفتن طلاق توافقی می ‌شوند.

سند زدن ملک

 اجرت‌المثل

همچنین که گفته شد خیانت زن و اثبات رابطه نامشروع حقوق مالی وی را در زمان طلاق و جدایی از بین نمی ‌برد. مانند اجرت‌المثل ایام زوجیت و زناشویی که دادگاه در ضمن پرونده طلاق با ارجاع (واگذاری) به کارشناس جهت برآورد آن در دادنامه نسبت به آن تعیین تکلیف می‌ کند.

نفقه

در صورت اثبات به رابطه نامشروع اگر زن تمکین (اطاعت) از شوهر داشته باشند و فقط مرتکب رابطه نامشروع شده باشد ناشزه (ناسازگار) محسوب نشده و به او نفقه و خرجی تعلق می‌گیرد و در غیر این صورت به دلیل عدم تمکین زن مستحق دریافت نفقه نخواهد بود.

شرط تنصیف (نصف کردن) اموال، مندرج در عقدنامه

اگر مرد این شرط را که در عقدنامه به صورت چاپی ثبت شده است را امضاء کرده باشد امکان دارد طبق تشخیص دادگاه و با دادن حکم رابطه نامشروع به قاضی رسیدگی کننده به طلاق از این شرط رهایی یابد. زیرا در شرط مذکور این چنین آمده است که: در صورتی زن مستحق است تا نصف اموال موجود بعد از ازدواج را دریافت کند که جدایی ناشی از تخلف زن از وظایف همسری و سوء رفتار و سوء اخلاق وی نباشد.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی درباره طلاق به دلیل خیانت زن با وکلای مجرب طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   رأی وحدت رویه شماره 690

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *