طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا چه زمانی باشد؟

طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا چه زمانی باشد؟


طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی

در این مقاله می خواهیم درباره طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا چه زمانی باشد؟

همچنین ماده 141 قانون آیین دادرسی مدنی را طبق نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم.

به نقل از موسسه حقوقی کیانداد درباره این سوال که طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا چه زمانی باشد؟ باید گفت که شرایط آن مطابق ماده 141 قانون آیین دادرسی مدنی  تعیین شده است.

طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی

ماده 141 قانون آیین دادرسی مدنی

مطابق ماده 143 طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا پایان اولین جلسه دادرسی تقدیم شود و خوانده این دعوا چنانچه در جلسه دادرسی مطرح شده باشد می‌تواند برای تهیه پاسخ و ادله خود تأخیر جلسه را درخواست نماید.

در طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی خوانده می تواند در برابر ادعای خواهان اعاده دعوا کند و در صورتی که این دعوا با دعوای اصلی از یک موضوع باشد و یا به هم مرتبط باشند دعوای متقابل نامیده و رسیدگی می شود و اگر دعوای متقابل نباشد به صورت جداگانه در دادگاه رسیدگی می شود.

وقتی بین دو دعوا ارتباط کامل باشد تصمیم گیری در هر یک از مورد موثر در تصمیم گیری دیگری می باشد.

آیین دادرسی در طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی مراحلی را مشخص می کند و افرادی که مدعی حقی هستند یا در امور مدنی اختلافاتی دارند چگونه این حقوق را به موقع اجرا کنند.

آیین دادرسی مدنی در طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی قوانینی است که صاحبان دعوا یعنی خواهان و خوانده و قضات دادگاه و اشخاص وابسته در امور قضا در امر دادرسی از ابتدا تا انتهای رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت شود منظور از افراد وابسته به دستگاه قضایی مدیران دفترها، مامورین اطلاع و اجرای احکام، وکلا، کارشناسان و مترجمین رسمی است.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شیوه دریافت خسارت دیرکرد (تأخیر تأدیه)

این مقررات بیان گر این واقعیت هست که اشخاص برای احقاق اجرای عدالت و حق خود نمی توانند به صورت شخصی و به میل خود اقدام نمایند.

آیین دادرسی بعضی مواقع به صورتی خوانده می شود و در مقابل حقوق ماهوی قرار داده می شود به این معنی که قانون ماهوی حق را مشخص می کند ولی آیین دادرسی به صورت روش اجرا و اثبات حق می پردازد.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

آیا می توان نسبت اصالت اسناد ادعای جعل کرد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *