زمان شروع و پایان کودکی

زمان شروع و پایان کودکی


شروع و پایان دوران کودکی چه زمانی است؟

حال مقاله زمان شروع و پایان کودکی را مطابق با نظریه  کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، بررسی کرده و در اختیار مخاطبان و کاربران عزیز قرار می دهیم.

زمان شروع و پایان کودکی

آغاز کودکی، با انعقاد نطفه آغاز می‌ گردد. لذا برابر مقررات، از زمان انعقاد نطفه، حمایتهای قانونی از کودک شروع می ‌شود.

اما درباره پایان دوران کودکی، در حقوق ایران، اختلاف نظر وجود دارد. پایان دوران کودکی برای امور مالی و غیرمالی تفاوت وجود دارد.

 کودکی در امور غیرمالی، سن بلوغ است.

اقدامات قبل از خرید خودرو

سن بلوغ برای دختران و پسران چند سالگی است؟

 سن بلوغ برابر قانون برای دختران 9 سال تمام قمری (معادل 8 سال و 9 ماه شمسی) و برای پسران 15 سال تمام قمری (معادل 14 سال و 6 ماه شمسی) محسوب می ‌گردد و پایان کودکی در امور مالی، سن رشد (سن 18 سال) عنوان شده است.

پایان دوره کودکی چه زمانی است؟

پایان دوران کودکی به طور واضح تعیین و تعریف نشده است و قوانین در زمینه‌ های گوناگون هر یک سنی را به عنوان ملاک پایان کودکی معرفی نموده‌ اند.

اهمیت پایان دوره کودکی برای کودک در مواردی کاربرد و دارد که فرد بخواهد اقدامات قانونی انجام دهد و یا بخواهد در مواردی تصمیم گیری مهمی انجام دهد همانند انتخاب محل سکونت بعد از پایان دوره حضانت.

در حقوق ایران، در مورد پایان دوران کودکی معیار واحدی وجود ندارد اینکه پایان دوران کودکی چه زمانی است، دارای آثار حقوقی فراوانی می‌باشد و مشخص نبودن پایان دوران کودکی صدمات جبران ناپذیری را برای کودکان به همراه خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   در چه مواردی به زن نفقه تعلق نمی‌ گیرد

کنوانسیون حقوق کودک در مورد پایان دوران کودکی گفته: «از نظر کنوانسیون حاضر منظور از کودک افراد انسانی زیر 18 سال است مگر اینکه طبق قانون قابل اجرا در مورد کودک سن بلوغ کمتر تشخیص داده شود. بنابراین از نظر کنوانسیون حقوق کودک سن 18 سالگی پایان کودکی محسوب گردیده است».

 در کشور ما و مطابق قوانین موجود 18سالگی اماره رشد است.

کاربران عزیز می توانید سوالات خود را در زمینه زمان شروع و پایان کودکی و یا حقوق خانواده از وکیل طلاق در موسسه حقوقی کیانداد بپرسید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *