توقف اجرای حکم

توقف اجرای حکم


توقف اجرای حکم با درخواست اعاده دادرسی (رسیدگی مجدد) 

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد توقف اجرای حکم مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

در ادامه مقاله قبل، به توضیح پرونده دوم می‌پردازیم:

گزارش پرونده دوم

بر اساس پرونده کلاسه ۱۲۶۲ شعبه سی و هفتم دیوان عالی کشور، آقای … بر اساس شکایت آقای … به اتهام سرقت، بزهکار و مجرم تشخیص داده شده و بر اساس ماده ۶۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵ علاوه بر رد مال (بازگرداندن مال مورد سرقت به صاحب آن)، به تحمل شش ماه حبس و بیست ضربه شلاق تعزیری محکوم شده است.

شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان طی دادنامه شماره ۱۶۰۲ آن را تأیید کرده است. درخواست اعاده دادرسی و رسیدگی مجدد محکوم علیه (کسی که رأی به ضرر او صادر شده) برای بار اول، به موجب دادنامه شماره ۴۷۲۷ شعبه سی و هفتم دیوان عالی کشور مردود و غیر قابل‌ قبول اعلام شده است.

توقف اجرای حکم

وکیل محکوم علیه برای دومین بار بر اساس بند ۶ ماده ۲۷۲ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری درخواست اعاده دادرسی تقدیم داشته که مجدداً به شعبه سی و هفتم دیوان عالی کشور ارجاع (واگذار) شده است.

هیأت شعبه بدون نیاز به بررسی ماهیت موضوع، فرم تهیه شده برای دستور توقف موضوع تبصره ماده ۴۷۸ را به شرح ذیل تکمیل و پس از امضاء، تصویر آن را به علاوه نامه شماره ۲۰۰۲۸۸ به شعبه ششم دادگاه کیفری شهرستان اصفهان ارسال نموده‌اند.

با توجه به اینکه نسبت به دادنامه شماره ۴۰۱۶۰۲ صادره از شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر اصفهان از سوی وکیل محکوم علیه درخواست اعاده دادرسی و تجدید محاکمه به عمل آمده است و با توجه به مجازات نوشته شده در حکم که از نوع مجازات‌های موضوع تبصره ماده ۴۷۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392 به حساب می‌آید، لذا مستنداً به تبصره ماده مرقوم (نوشته شده)، دستور توقف اجرای حکم شلاق مندرج در رأی فوق‌الذکر تا تعیین تکلیف بعدی صادر می‌شود. تعیین می‌نماید، دفتر فوراً دستور شعبه به اجرای احکام مرجع مربوط ارسال گردد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   ازدواج زن ایرانی با مرد خارجی

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد توقف اجرای حکم با وکیل اعاده دادرسی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

ادامه مطلب ….

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *