بازداشت موقت

بازداشت موقت


بازداشت موقت متهمان جرائم مواد مخدر

بر اساس ماده 37 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، طول مدت بازداشت موقت به هر حال بیش از ۴ ماه نخواهد بود، چنانچه در مدت ذکر شده پرونده اتهامی منتهی به صدور حکم نشده باشد مرجع ‌صادر کننده قرار، مکلف به فک (حذف) و تخفیف قرار تأمین فوق می‌‌باشد.

مگر آنکه جهات قانونی یا علل موجهی برای ابقاء (باقی ماندن) قرار بازداشت وجود داشته باشد که‌ در این صورت با ذکر علل و جهات مذکور قرار، ابقاء می‌‌شود.

تخفیف مجازات جرائم مواد مخدر

بر اساس ماده 37 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، دادگاه می‌‌تواند در صورت وجود جهات مخففه مجازات‌های تعزیری تعیین شده در این قانون، تا نصف حداقل مجازات آن جرم را تخفیف دهد در ‌صورتی که مجازاتی بدون حداقل باشد همان مجازات تا نصف تخفیف می‌‌یابد.

میزان تخفیف در احکام حبس ابد ۱۵ سال خواهد بود و در مورد‌ مجازات اعدام درخواست عفو و تخفیف مجازات به کمیسیون عفو ارسال خواهد شد.

همکاری محکومان جرائم مواد مخدر با نیروی انتظامی

بر اساس تبصره ماده 37 این قانون، کلیه محکومینی که پس از صدور حکم به نحوی با نیروی انتظامی یا سازمان عمل کننده همکاری نمایند و اقدام آنها موجب کشف شبکه‌ها ‌گردد دادگاه صادرکننده رأی می‌تواند با تقاضای نیروی انتظامی و یا سازمان عمل کننده بر اساس اسناد مربوطه، مجازات وی را ضمن اصلاح حکم قبلی تا نصف تخفیف دهد.

تشدید مجازات جرائم مواد مخدر

بر اساس ماده 39 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، در تشدید مجازات بر اثر تکرار جرم در کلیه موارد مصرح و روشن در این قانون محکومیت‌ها یا سوابق (پیشینه) بعد از اجرای قانون مبارزه با مواد مخدر ‌سال ۱۳۶۷ مناط (معیار و ملاک) اعتبار است.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   دیه حس شنوایی در قانون چگونه است؟

تولید و نگهداری مواد مورد استفاده پزشکی

بر اساس ماده 41 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، ساخت، تولید، خرید، فروش، ارسال، نگهداری، ورود، صدور، مصرف و حمل مواد ممنوع حسب مورد برای مصارف پزشکی، تحقیقاتی و ‌صنعتی با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شمول این قانون مستثنی است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *