کاکتوس سن‌پدرو

کاکتوس سن‌پدرو


گیاهان روان‌گردان

کاکتوس سن‌پدرو

کاکتوس سن‌پدرو یکی از کاکتوس‌های معروف و مطرح است که به دلیل داشتن مسکالین جز کاکتوس‌های مخدر شناخته می‌شود. استفاده از مسکالین کاکتوس سن‌پدرو به ۳۰۰۰ سال پیش بر می‌گردد.

کشت این کاکتوس در آمریکا، استرالیا، سوئد، آلمان، نیوزلند، نروژ قانونی است.

کاکتوس سن‌پدرو در کوه‌های پرو، اکوادور، بولیوی و شمال آرژانتین و چندین کشور دیگر مانند آمریکای جنوبی و در برخی از کشورهای گرمسیری در قاره‌های دیگر، نیز رشد می‌کند.

محل رشد آن در ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ متر بالاتر از سطح دریا می‌باشد.

کاکتوس سن‌پدرو در زیستگاه خود به شکل درخت مانند و چند شاخه وجود دارد. سن‌پدرو یک کاکتوس سریع رشد است.

کاکتوس ستاره‌ای شکل دارای ریپ‌های (شکاف) زیاد است. تعداد ریپ‌های آن از ۴ تا ۷ ریپ است ارتفاع آن بین ۳ تا ۶ متر است و می‌تواند به صورت درختی تا ۲ متر گسترش یابد.

تیغ‌های کاکتوس سن‌پدرو به صورت مجموعه‌ای است و سفید رنگ هستند.

گل‌های این کاکتوس بسیار بزرگ، سفید، شب درخشان و معطر، تا قطر ۲۲ سانتیمتر باز می‌شود. گل‌های سن‌پدرو بسیار زیبا هستند، بخش‌های داخلی گل سفید و بخش‌های بیرونی مایل به قرمز هستند و اطراف آن دارای رشته‌های سبز رنگ است.

میوه‌های آن بزرگ با رنگ سبز تیره به طول ۵ الی ۶ سانتیمتر و با قطر ۳ سانتیمتر می‌باشد.

ماده‌ی مخدر کاکتوس سن‌پدرو چیست؟

بیشترین ماده مخدر کاکتوس سن‌پدرو مسکالین و فعال کننده‌های گیرنده سروتونین است. همانند کاکتوس مسکال ترکیب فعال و اصلی آن مسکال (نوعی آلکالوئید سمی) است.

این کاکتوس را تقریباً از همه جا و حتی از طریق اینترنت هم می‌توان خریداری نمود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   مدارک لازم برای ثبت انواع شرکت تعاونی از جمله شرکت تعاونی مسکن

این ماده‌ی توهم‌زا (مسکالین) هر چند مصرف قابل توجه‌ای در ایران نداشته است اما جدیداً توسط مسافران از خارج از کشور وارد ایران شده است.

موارد استفاده کاکتوس سن‌پدرو

استفاده از کاکتوس سن‌پدرو به عنوان مواد‌ روان‌گردان در بیشتر کشورها قانونی است و طرفداران بسیاری دارد.

سن پدرو به عنوان زیورآلات در مراسمات مذهبی استفاده می‌شود و به دلیل دارا بودن مسکالین که ماده‌ای روان‌گردان است در جشن‌های سنتی بومیان استفاده می‌شود.

گیاه اقاقیا

حدود 300 نوع از گونه اقاقیا وجود دارد. از دو گونه اقاقیا به ‌نام‌های اقاقیای سنگالی و اقاقیای سیلانی، صمغ عربی تهیه می‌شود که دارای مقدار زیادی از دی‌متیل‌تری‌‌پتامین (دی ام تی) است.

تری پتامین‌ها به طور طبیعی در گیاهان و قارچ‌ها یا حیوانات مختلف وجود دارند و از زمان‌های قدیم به ‌عنوان انفیه (داروهای مخدر و معطر و عطسه‌آور که در بینی کنند) یا نوشیدنی‌های توهم‌زا، استفاده می‌کردند. مشتقات «دی متیل تری پتامین» و «دی اتیل تری پتامین»، مواد توهم‌زایی هستند که به صورت پودر متبلور یا مایع، به همراه توتون یا جعفری یا ماری‌جوانا تدخین (کشیدن و مصرف دود آن) می‌شوند.

شکل‌های غیرقانونی آن (دی ام تی)، جامد قهوه‌ای روشن، پودر، مایع روغنی، قرص و کپسول است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *