گزارش پرونده چهارم

گزارش پرونده چهارم


گزارش پرونده چهارم

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد گزارش پرونده چهارم مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

در ادامه مقالات قبل در مورد رأی وحدت رویه شماره 745 به بیان پرونده چهارم می‌ پردازیم:

گزارش پرونده چهارم

دادنامه ۷۰۰۰۰۰۴ـ ۱۹/۵/۱۳۹۴ شعبه چهل ‌و ‌ششم، در مورد اعتراض وکلای خانم … و آقای … نسبت به دادنامه ۱۰۱۲۸۷ شعبه اول دادگاه ‌انقلاب ‌اسلامی همدان مبنی بر محکومیت‌ هر یک از نامبردگان به مجازات حبس ‌ابد، با محرز و مشخص بودن کشف مواد مذکور در دادنامه از منزل تحت تصرف خانم …، انکار مالکیت‌ خویش و انتساب (نسبت دادن) آن به آقای … و بیان این ‌ادعا که در آن منزل مستأجر بوده و به ‌جای پرداخت اجاره‌بها برای موجر (مالک) مواد موصوف را نگهداری کرده ‌است مؤثر در مقام نبوده و از اثبات بی ‌گناهی نامبرده قاصر (عاجز) بوده و از جهت تشخیص عنوان جرم، ترتب (پشت سر هم قرار گرفتن) کیفر و رعایت تشریفات‌ دادرسی عاری از اشکال مقتضی و مناسب نقض (شکستن رأی) می‌باشد، بنابراین مستنداً به بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین ‌دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات ‌بعـدی دادنامه فرجام خواسته را ابـرام و تأکید می‌ نماید. دادنامه در قسمت مربوط به محکومیت آقای اشکان … دارای نقص در تحقیقات بوده.

صدور آرای متفاوت شعب 44، 45، 46 و 38 دیوان عالی کشور

شعب چهل ‌و ‌چهارم و سی‌ و‌ هشتم دیوان ‌عالی‌ کشور احکام ‌صادره در مورد مواد ‌مخدر، غیر از اعدام را، قطعی و غیر‌قابل‌ تجدیدنظر‌خواهی دانسته و با توجیهات به ‌عمل ‌آمده در آرای مورد بحث، آنها را غیرقابل ‌طرح در دیوان ‌عالی‌ کشور دانسته‌ اند، ولی شعب چهل ‌و ‌پنجم و چهل‌ و ‌ششم برخلاف نظر شعب ‌مذکور در فوق، ‌اعتراض نسبت ‌به محکومیت ‌های غیر از اعدام را قابل ‌طرح در دیوان ‌عالی‌ کشور تشخیص داده و نسبت به تجدیدنظر‌خواهی‌های به ‌عمل ‌آمده در حدود مقررات ماده ۴۶۹ قانون آیین ‌دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ با اصلاحات بعدی ‌تصمیم‌گیری کرده‌اند که چون با این ترتیب شعب‌ مختلف دیوان ‌عالی‌ کشور با استناد به مواد ‌مختلف قوانین در موضوع ‌واحد، آرای مختلف صادر‌‌ کرده ‌اند و مرجع دیگری غیر از هیأت‌ عمومی دیوان ‌عالی ‌کشور برای حل این قبیل معضلات به نظر نمی ‌رسد، بنابراین مستنداً به ماده ۴۷۱ قانون آیین‌ دادرسی کیفری، طرح موضوع را برای صدور رأی وحدت‌ رویه قضایی درخواست نماید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   برنامه ساخت و عرضه مسکن اجاره ‌ای

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد گزارش پرونده چهارم با وکیل مواد مخدر موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

ادامه مطلب ….

وکیل طلاق ، وکیل ملکی ، وکیل اعاده دادرسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *