تسهیلات آماده ‌سازی زمین

تسهیلات آماده ‌سازی زمین


نحوه پرداخت تسهیلات آماده ‌سازی زمین برای ساخت مسکن (بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387)

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع تسهیلات آماده ‌سازی زمین را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

نحوه پرداخت تسهیلات آماده ‌سازی زمین برای ساخت مسکن

* بر اساس ماده ۳۷ آیین‌ نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، پرداخت تسهیلات (امکانات) آماده‌سازی پس از تجهیز کارگاه و شروع عملیات آماده‌سازی متناسب با پیشرفت کار در دو مرحله انجام می‌گردد. این تسهیلات از زمان بهره ‌برداری از واحدها و همراه با تسهیلات دوره ساخت، فروش اقساطی می‌گردد.

* بر اساس ماده ۳۸ آیین‌نامه اجرایی این قانون وزارت مسکن و شهرسازی موظف است کمک سود متعلقه برای طرح‌های مشمول یارانه را در زمان تسویه قرارداد مشارکت مدنی به تفکیک سهم سازنده (در دوره مشارکت مدنی) و سهم متقاضی (در دوره فروش اقساطی) تعیین و به حساب بانک‌های عامل واریز نماید.

* همچنین بانک موظف است میزان یارانه فروش اقساطی را از بدهی متقاضی به صورت یکجا کسر کرده (کم کرده) و باقیمانده بدهی وی را با نرخ مؤثر در زمان دریافت تسهیلات تقسیط نماید.

* بر اساس ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، بانک‌های عامل موظفند ظرف 15 روز با تشکیل پرونده و پس از تکمیل مدارک نسبت به پرداخت تسهیلات به متقاضی اقدام نمایند.

عمران (توسعه) و مسکن روستایی بر اساس فصل نهم آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387

هماهنگی و نظارت بر روند پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن

بر اساس ماده ۴۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، به منظور انجام هماهنگی لازم و نظارت بر روند پرداخت تسهیلات، کارگروه مشترکی تشکیل می ‌شود. بانک ‌های عامل بایدگزارش پرداخت تسهیلات (امکانات) را به صورت ماهیانه به بانک مرکزی ارائه دهند تا توسط بانک مرکزی به این کارگروه ارسال گردد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   دادخواست اعسار از پرداخت مهریه

 اعضای کارگروه چه کسانی هستند؟

کارگروه مذکور (یاد شده) با مسئولیت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با حضور نمایندگان وزارتخانه ‌های مسکن و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی تشکیل می ‌شود.

* نکته: بر اساس تبصره ماده 40 آیین ‌نامه این قانون در مواردی که تسهیلات بانکی مربوط به تعاونی ‌های مسکن باشد، وزارت تعاون نیز عضو این کارگروه خواهد بود.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره تسهیلات آماده ‌سازی زمین را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *