قرارداد واگذاری زمین

قرارداد واگذاری زمین


قرارداد واگذاری زمین برای دریافت تسهیلات بانکی (بر اساس فصل هفتم آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387)

موضوع  قرارداد واگذاری زمین برای دریافت تسهیلات بانکی مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد در این مقاله بررسی شده و در اختیار کاربران قرار می گیرد .

قرارداد واگذاری زمین برای دریافت تسهیلات بانکی

بر اساس ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، تفاهم‌نامه یا قراردادهای واگذاری زمین با حدود اربعه (چهارگانه) مشخص از طرف وزارت مسکن و شهرسازی برای پرداخت تسهیلات بانکی در حکم سند رسمی محسوب می ‌شود و بانک‌های عامل می ‌توانند به استناد این قراردادها و در صورت عدم انجام تعهدات از سوی بهره‌ برداران، مطالبات و طلب ‌های خود را در صورت لزوم از طریق تملک (مالکیت) ملک اعم از اعیان (بنا) و حقوق عرصه و زمین ملک تبدیل به حال و دریافت نمایند.

* بر اساس تبصره ۱ ماده 40 آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، به منظور سرعت بخشیدن در پرداخت تسهیلات بانکی، در طول دوره ساخت، زمین با حفظ مالکیت دائمی دولت (با نمایندگی دستگاه واگذارکننده) در رهن بانک قرار می ‌گیرد و با صدور سند اعیان (ساختمان)، رهن زمین منفسخ (از بین رفته) و منفک (جدا شده) و نسبت به رهن گذاشتن سند ساختمان اقدام می ‌شود. در صورت عدم انجام تعهدات بهره‌بردار، بانک جانشین بهره‌بردار در قرارداد با دستگاه واگذارکننده (موجر) خواهد بود.

صدور سند اعیانی (ساختمان) به نام درخواست کننده

بر اساس تبصره۲ ماده 40 آیین نامه اجرایی این قانون، صدور سند اعیانی به نام درخواست کننده دارای شرایط که مستأجر عرصه (زمین) و مالک اعیان (بنا) است، توسط ادارات ثبت و اسناد و املاک محل وقوع و قرارگیری ملک مشروط به عقد قرارداد فروش اقساطی بین بانک عامل با مالک اعیان و ساختمان، همچنین به رهن گذاشتن اعیان واحد مسکونی و صدور دفترچه اقساطی بر اساس اعلام بانک عامل می ‌باشد.

قرارداد واگذاری زمین برای دریافت تسهیلات بانکی

بیمه‌ کارگران در دوره‌ی اجرای عملیات ساختمانی

بر اساس ماده ۴۷ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، حق بیمه کارکنان ثابت بر اساس ماده 28 قانون تأمین اجتماعی دریافت خواهد شد و حق بیمه کارگران فصلی بر اساس قانون بیمه اجباری کارگران در مدت اشتغال به کار در دوره‌ اجرای عملیات ساخت بنا دریافت می‌ گردد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   درخواست اعاده دادرسی محکومان به قصاص ‌نفس زیر 18 سال

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درخصوص واگذاری زمین را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *