بافت‌ های فرسوده شهری

بافت‌ های فرسوده شهری


طرح‌های بهسازی و نوسازی بافت‌ های فرسوده شهری و اقامتگاه ‌های غیررسمی

در این مقاله قصد داریم درباره موضوع بافت‌ های فرسوده شهری را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

طرح‌های بافت‌ های فرسوده شهری و اقامتگاه ‌های غیررسمی

بر اساس ماده ۴۲ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، به منظور سرعت بخشیدن در اجرای طرح‌ های بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت ‌های فرسوده شهری و سکونتگاه ‌های غیررسمی و به منظور تحقق مدیریت هماهنگ، اقدامات زیر انجام می ‌شود:

جهیزیه چیست

بافت‌ های فرسوده شهری

1- دفاتر خدمات نوسازی محدوده ‌ها و محلات مورد نظر توسط بخش غیردولتی تحت نظارت شهرداری ‌ها تشکیل می ‌شود. ساز و کار تشکیل، شرح خدمات، قوانین و ضوابط مربوط، ظرف دو ماه از ابلاغ این آیین‌نامه توسط وزارتخانه ‌های مسکن و شهرسازی و کشور تهیه و اعلام می ‌شود. در طول دوران نوسازی کلیه دستگاه‌ های اجرایی می ‌توانند اختیارات خود را به دفاتر خدمات نوسازی واگذار نمایند.

2- حق‌الامتیاز آب، برق، گاز، تلفن و مانند آن در محدوده‌ های مربوط پس از نوسازی و بدون دریافت حق نگهداری محفوظ بوده و دستگاه‌ های مربوطه باید در اولین فرصت نسبت به برقراری و تأمین خدمات مورد نیاز و مازاد بر (اضافه بر) وضع قبل از نوسازی اقدام کنند.

3- ادارات ثبت اسناد و املاک با اولویت و خارج از نوبت نسبت به انجام امور ثبتی مربوط به تجمیع، تفکیک و افراز (تقسیم مال مشترک) و صدور اسناد و مانند آن اقدام می‌ کنند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تبرئه (بی‌گناهی) متهم جرائم مواد مخدر پس از دستگیری

4- هزینه‌های بخش غیردولتی در جهت تأمین خدمات و فضاهای عمومی، فرهنگی و مذهبی در این مناطق به عنوان هزینه ‌های قابل قبول مالیاتی مودیان (پرداخت کنندگان) خواهد بود.

اقدامات تأمین زمین و بهره ‌برداری از ظرفیت ‌های جدید

بر اساس ماده ۴۳ آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387، وزارت مسکن و شهرسازی با هدف تأمین زمین و بهره‌برداری از ظرفیت های جدید حاصل از بهسازی و نوسازی بافت ‌های فرسوده شهری و سکونتگاه‌ های غیررسمی و تولید و عرضه مسکن توسط بخش غیردولتی به میزان سهم برنامه ‌های پیش‌بینی شده در بافت‌ های مذکور (یاد شده) به شرح زیر حمایت می ‌کند:

1- کلیه زمین های واقع در محدوده بافت ‌های فرسوده شهری و سکونتگاه ‌های غیررسمی متعلق به وزارتخانه ‌ها، مؤسسات دولتی و شرکت ‌های دولتی که ۱۰۰% سهام آنها متعلق به دولت می ‌باشد، برای حمایت از این امر اختصاص می ‌یابد.

2- برای اجرای پروژه ‌های الگوی نوسازی در احداث و ساخت مسکن از محل اراضی و زمین ‌های بند (۱) ماده 43 این آیین‌نامه و اراضی (زمین‌ ها) در اختیار، واگذاری زمین به شکل فروش به قیمت کارشناسی روز بر اساس اعلام کارشناس رسمی با تقسیط حداکثر پنج سال یا به شکل اجاره بلند مدت و یا به شکل اجاره به شرط تملیک (مالکیت) به مجریان طرح‌ها و متقاضیان دارای شرایط بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت مسکن و شهرسازی ابلاغ خواهد شد، صورت می‌گیرد.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره  بافت‌ های فرسوده شهری را با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   دیه حس چشایی ، دیه صورت و گویایی ، دیه زوال منافع به چه صورت است؟

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *