خودروی توقیفی

خودروی توقیفی


آیا خودرویی که مورد وثیقه قرار گرفته یا توقیف است را می‌توان به دیگری منتقل کرد؟

حال می خواهیم مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد ، در  خصوص اینکه آیا خودروی توقیفی را می توان به دیگری منتقل کرد بررسی شده و در دسترس کاربران قرار می گیرد.

خودروی توقیفی را می توان به دیگری منتقل کرد

به گفته وکیل قراردادها در موسسه حقوقی کیانداد، خودروی توقیفی که توسط مراجع قضایی به دلیل وقوع جرم مانند حمل و نقل مواد مخدر در بازداشت است و یا به عنوان وثیقه توسط دادسرا سند آن بازداشت شده باشد، قابل نقل و انتقال نیست.

انعقاد هر گونه معامله‌ای نسبت به خودروی توقیفی بازداشتی باطل است و تنظیم مبایعه‌نامه باعث انتقال مالکیت آن به خریدار نمی‌شود و خریدار نمی‌تواند فروشنده را ملزم به تنظیم سند رسمی انتقال آن به نام خود نماید.

اگر خودروی موضوع معامله قبلاً به واسطه بدهی فروشنده توسط شخص طلبکار توقیف شده باشد امکان انتقال رسمی آن به نام خریدار نیست مگر اینکه فروشنده بدهی خود را بپردازد تا رفع توقیف شود و گرنه طلبکار مقدم بر خریدار است مگر اینکه انجام معامله قبل از توقیف انجام شده باشد که در این صورت خریدار می‌تواند تقاضای رفع بازداشت و الزام به تنظیم سند را از دادگاه صالحه بخواهد.

انتقال سند رسمی خودرو توسط دفاتر اسناد رسمی

نکته: در هنگام خریدن خودرو به میزان جرایم و خلافی خودرو توجه کنید و قبل از معامله از فروشنده درخواست کنید که رسید پرداخت جرایم را ارائه کند و گرنه ممکن است به واسطه عدم پرداخت جرایم خودروی خریداری شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی متوقف و به پارکینگ هدایت شود و تا زمانی که جرایم پرداخت نشود خودرو آزاد نمی‌شود و امکان تعویض پلاک هم وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   انتقال سند رسمی خودرو توسط دفاتر اسناد رسمی

در این شرایط اگر خودرو را وکالتی خریده باشید و دسترسی به فروشنده نداشته باشید قطعاً با مشکل جدی مواجه می‌شوید.

مگر اینکه بخشی از ثمن و مبلغ قرارداد را بابت ارائه تسویه حساب جرایم و خلافی نزد خود نگه دارید که در چنین شرایطی از محل آن، بدهی قانونی خودرو را بپردازید.

کسانی که در مراکز خرید و فروش خودرو و توسط واحد قولنامه اقدام به معامله می‌کنند این مزیت را دارند که در همان زمان استعلام جرایم و تخلفات انجام می‌شود و خریدار با اطمینان معامله می‌کند.

 توصیه می شود قبل از انجام هرگونه اقدام حقوقی و انجام معاملات با وکلای متخصص در زمینه قرارداد ها در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره کنید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *