شرایط بازنشستگی زنان

شرایط بازنشستگی زنان


شرایط بازنشستگی زنان در قانون کار چگونه است؟

این مقاله در مورد شرایط بازنشستگی زنان در قانون کار که مطابق با نظریه کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، بررسی شده را در اختیار خوانندگان و کاربران قرار می دهیم ما را همراهی نمایید.

شرایط بازنشستگی زنان در قانون کار

بازنشستگی زنان به چند صورت انجام می ‌شود که عبارتند از:

الف) سن بازنشستگی زنان بر اساس ماده 76 قانون تأمین اجتماعی 55 سال است که در این صورت فرد بیمه شده با داشتن حداقل 20 سال سابقه پرداخت حق بیمه می ‌تواند بازنشسته شود. در صورتی که مستمری و حقوق استحقاقی فرد کمتر از حداقل حقوق سال مربوط باشد تا حداقل حقوق افزایش خواهد یافت.

ب) بانوانی که دارای 10 سال سابقه و 55 سال سن هستند بدون رعایت ماده 111 قانون تأمین اجتماعی که پرداخت حداقل حقوق می ‌باشد. متناسب با سال ‌های پرداخت حق بیمه می ‌توانند بازنشسته شوند. به موجب همین اصلاحات، چنانچه بیمه شده درخواست کمتر از 10 سال سابقه داشته باشد با پرداخت یک جای حق بیمه سنوات (سال‌ ها) کسری تا 10 سال می ‌تواند از مزایای این قانون بهره‌ مند شود.

ج) زنانی که 30 سال تمام کار کرده و حق بیمه مربوطه را به سازمان پرداخت کرده باشند، در صورتی که سن آنان به 45 سال تمام برسد، می ‌توانند درخواست بازنشستگی کنند مستمری و حقوق این گونه از بیمه شدگان طبق 30 سال سابقه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

 

 

پیشنهاد ویژه کیانداد :   خلع ید

د) کارفرما می‌ تواند بازنشستگی بیمه شدگانی را که حداقل پنج سال پس از رسیدن به سن بازنشستگی تعیین شده در قانون تأمین اجتماعی به کار خود ادامه داده ‌اند از سازمان تأمین اجتماعی درخواست نماید. بر این اساس کارفرما می ‌تواند بازنشستگی بیمه شده زن را با 60 سال سن از سازمان تأمین اجتماعی درخواست کند.

ه) بانوانی که دارای 35 سال سابقه پرداخت حق بیمه باشند بدون شرط سنی می ‌توانند درخواست بازنشستگی نمایند.

شرایط بازنشستگی در قانون تأمین اجتماعی چیست

و) زنان کارگر با داشتن 20 سال سابقه کار و 42 سال سن به شرط پرداخت حق بیمه با 20 روز حقوق می‌ توانند بازنشسته شوند. در مورد این گروه از بیمه شدگان در صورتی که مستمری و حقوق استحقاقی از حداقل حقوق سال مربوط کمتر باشد، تا حداقل حقوق افزایش می ‌یابد.

 

 

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی درباره شرایط بازنشستگی زنان را با وکلای موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *