توقیف اموال مرد برای مهریهدر طلاق توافقی زوجین بر سر مسایل مالی از جمله گرفتن یا نگرفتن مهریه با هم توافق دارند اگر طلاق توافقی نباشد و زن قصد مطالبه مهریه را داشته باشد با توجه به میزان مهریه می تواند اموال مرد را توقیف کند. می توان برای مطالبه مهریه از وکیل طلاق استفاده نمود و یا اینکه زن می تواند شخصاً اقدام به مطالبه مهریه و توقیف اموال مرد نماید.

سوال اینجاست که در صورتی که اجرائیه مهریه به زوج ابلاغ شد و نسبت به پرداخت مهریه موضوع اجرائیه اقدامی نکرد، چه اموالی از مرد قابل توقیف در قبال مهریه است؟

به گفته وکیل طلاق در موسسه حقوقی کیانداد در وصول اجرائیه به جز مستثنیات دین، سایر اموال زوج قابل توقیف است، پس از توقیف، اگر مال توقیف شده پول نقد یا عین مهریه باشد به زوجه یا مرد تحویل می‌شود و در صورتی که از سایر اموال زوج باشد با انجام عملیات اجرایی و مزایده، وجوه حاصل از فروش اموال مزبور به زوجه پرداخت می‌شود.

بهتر است هر اقدام حقوقی قبل از طلاق توافقی، مطالبه مهریه، اجرای مهریه ویا توقیف اموال مرد بهتر است از خدمات ما در موسسه حقوقی کیانداد استفاده نمایید و با آگاهی و با استفاده از راهنمایی های مشاوره حقوقی خانواده و طلاق اقدام به انجام مراحل قانونی گرفتن حقوق خود نمایید. 

فریب در ازدواج از مجازات تا فسخ ازدواج

پیشنهاد ویژه کیانداد :   رسیدگی به صلاحیت قضات در کمیسیون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *