قوانین کار


قوانین کار شامل چه کسانی می شود؟

در این جا می خواهیم طبق نظریه موسسه حقوقی کیانداد بدانیم که قوانین کار شامل چه کسانی می شود ما را همراهی کنید.

قوانین کار

کارهایی که در جامعه، خود اشتغالی نامیده می‌شوند و افراد به حساب خود کار می‌کنند مانند کشاورزان و اصناف تابع قانون کار نیستند.

در عین حال هر نوع کار برای دیگری نیز تابع قوانین کار نیست مطابق ماده 188 قانون کار مصوب 2/7/1368: (اشخاص مشمول قانون استخدام کشوری یا سایر قوانین و مقررات خاص استخدامی و نیز کارگران کارگاه‌های خانوادگی که انجام کار آنها منحصراً توسط صاحب کار و همسر و خویشاوندان نسبی درجه‌ی یک از طبقه اول وی انجام می‌شود، مشمول مقررات این قانون نخواهند بود).

ماده 189 همان قانون نیز بخش کشاورزی از شمول قسمتی از قوانین کار معاف گردیده است.

جهت جلوگیری از تضییع حقوق کارگران، در حقوق کار کفه حمایت به طرف کارگران سنگینی می‌کند و این به جهت آن است که از سوء استفاده‌های احتمالی از نیروی کار کارگران جلوگیری گردد.

البته در هر حال قرارداد کار بین کارگر و کارفرما بسته می‌شود. اما به این صورت نیست که دولت این قرارداد را به حال خود رها نماید و آن را کاملاً خصوصی تلقی کند.

برخی معتقدند که حقوق کار ماهیتی دوگانه دارد:

اراده طرفین و منافع عمومی. ولی باید توجه داشت که جنبه عمومی حقوق کار بر جنبه خصوصی آن برتری دارد و به همین دلیل باید گفت ماهیت حقوق کار ابتداً ماهیتی عمومی است هر چند قرارداد کار به طور خصوصی بین کارگر و کارفرما تنظیم می‌گردد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   خودکشی از نظر قانون

مخاطبان گرامی اگر مشکل حقوقی در خصوص قوانین کار داشتید و یا هرگونه سوالی داشته باشید می‌توانید به صورت مستقیم با وکلای مؤسسه حقوقی کیانداد و یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

قانون معیوب بودن خودرو قبل از تحویل به خریدار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *