قارچ یا ماشروم

قارچ یا ماشروم


انواع گیاهان روان‌گردان

قارچ‌های جادو (ماشروم) چیست؟

بیش از ۱۸۰ نوع قارچ (ماشروم) وجود دارد که دارای مواد شیمیایی سیلوسایبین یا سیلوسین هستند. قارچ‌ ها دارای ساقه‌های طولانی و بلندی هستند که ممکن است سفید یا قهوه‌ای با چتری دارای لکه‌های تیره در زیر آن باشند. قارچ‌ های خشک شده معمولاً به رنگ قهوه‌ای سرخ مایل به قرمز با قسمت‌هایی به رنگ سفید هستند.

سیلوسایبین چیست؟

سیلوسایبین یک ماده‌ی توهم‌زا است. سیلوسیبین کریستال (بلور) بی‌رنگ است، که به شکل کپسول‌های رنگارنگ در بازار عرضه می‌شود. و یا قارچ‌ های حاوی این ماده به صورت خام، پخته، یا دم کرده در مشروبات الکلی، خورده می‌شود. سیلوسایبین طعم تلخ و ناخوشایندی دارد.

سیلوسایبین یا سیلوسین هر دو از انواع خاصی از قارچ‌های توهم‌زای تازه یا خشک شده (ماشروم) که در مکزیک، آمریکای مرکزی و ایالات متحده یافت می‌شوند، به دست می‌آیند.

این ترکیبات ساختار مشابهی با ماده‌ی مخدرLSD  دارند و برای اثرات توهم‌زایی و سرخوشی آنها مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

هم سیلوسایبین و هم سیلوسین می‌توانند به صورت مصنوعی نیز در آزمایشگاه تولید شوند.

اثرات توهم‌زایی این ترکیبات احتمالاً به دلیل تأثیر بر روی گیرنده‌های سروتونین (نوعی پروتئین) در سیستم عصبی مرکزی (مغز) ایجاد می‌شوند.

روش‌های مصرف ماشروم (قارچ)

ماشروم‌ها به صورت خوراکی مصرف می‌شوند و ممکن است به صورت چای تهیه یا به غذاهای دیگر اضافه شوند. ماشروم‌ها (قارچ‌ های جادو) می‌توانند به صورت تازه یا خشک شده مصرف شوند.

مقدار معمول ماشروم سیلوسایبین (قارچ جادو) چقدر است؟

ماشروم‌های خشک شده دارای دو دهم تا چهار دهم درصد سیلوسایبین هستند و مقدار کمی سیلوسین دارند. مقدار معمولی سیلوسایبین ۱۰ تا ۵۰ میلی‌گرم است که حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم ماشروم تازه یا یک تا دوونیم گرم پودر ماشروم خشک شده می‌باشد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   انواع گیاهان روان‌گردان، گیاه سالویا

با حداکثر مدت اثر ۱ تا ۲ ساعت و حدود ۶ ساعت می‌باشد. با این حال، مقدار و اثرات می‌توانند به طور قابل توجهی بسته به نوع ماشروم (قارچ)، روش آماده‌سازی و تحمل فرد متفاوت باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *