برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری

برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری


برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری از زمین به صورت اجاره ارزان قیمت ۹۹ ساله بر اساس آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری

بر اساس ماده ۷ آیین ‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387 این برنامه ویژه متقاضیان و درخواست کنندگان دارای شرایط بوده و از طریق واگذاری زمین‌ های دارای کاربری مسکونی به متقاضیانی که در قالب اشخاص حقیقی و حقوقی، تعاونی‌ های مسکن و یا مشارکت ‌های مدنی به صورت سه خانوار به بالا سازماندهی شده باشند، اجرایی می‌ شود.

بر اساس تبصره۱ ماده 7 این قانون: مبلغ اجاره بهای سال اول زمین ‌های شامل برنامه مذکور، معادل ۲۰% قیمت منطقه‌ ای زمین مسکونی متناسب با قدرالسهم (مقدار سهم) هر متقاضی در سال اول است و این رقم برای سال‌ های بعد تا ۹۹ سال، سالانه ۵% افزایش می ‌یابد.

* نکته 1: قرارداد اجاره 99 ساله امضا شده توسط وزارت راه و شهرسازی با درخواست کننده به منزله اجاره‌نامه رسمی است.

گواهی عدم بدهی بابت اجاره چیست؟

دستگاه‌های اجرایی و دفاتر اسناد رسمی باید در زمان انجام هر گونه اقدام اجرایی و ثبت وکالت و نقل و انتقال تحت هر عنوان اعم از بیع (خرید و فروش)، صلح، هبه (بخشش)، رهن در مورد سند اعیانی (ساختمانی) واحد های مسکن مهر ساخته شده در زمین ‌های دولت نسبت به دریافت گواهی عدم بدهی بابت اجاره از ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   گیاه روان گردان کوکا (coca) چیست؟

بر اساس تبصره ۲ ماده 7 آیین‌نامه اجرایی این قانون: دستگاه‌ هایی که دارای اطلاعات لازم جهت تصفیه (صاف کردن) و تطبیق (برابرسازی) شرایط متقاضیان می ‌باشند موظفند همکاری لازم را با وزارت تعاون معمول نمایند.

بر اساس تبصره ۳ ماده 7 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب 1387: وزارتخانه ‌های مسکن و شهرسازی و تعاون حسب مورد، مسئولیت نظارت بر تشکیل تعاونی ‌ها و نظارت عالی بر امر ساخت و ساز بر روی زمین ‌های موضوع این ماده را عهده ‌دار می‌باشند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد برنامه واگذاری حق بهره‌ برداری با وکیل ملکی موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *