کلاهبرداری پیامکی

کلاهبرداری از طریق پیامک

کلاهبرداری پیامکی از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای

در این روش کلاهبرداری پیامکی کلاهبردار اقدام به پخش مسابقه به صورت زیرنویس در شبکه ماهواره‌ای نموده و از شرکت کنندگان می‌خواهد پاسخ‌های خود را به شماره‌های اعلام شده پیامک کنند.

شرکت در مسابقه یعنی فریب خوردن و افتادن در دام کلاهبرداران، چون پس از آن، خانمی از طریق تلفن همراه با شرکت کنندگان در مسابقه تماس گرفته و می‌گوید شما برنده شده‌اید و حالا باید مبلغی به شماره حساب ذکر شده واریز کنید.

بعد هم باید مبلغ درخواستی را داخل پاکت گذاشته و برایشان ارسال کنید. بعد هم کلاهبرداران پس از دریافت مبلغ فرار می‌کنند.

روش جایزه‌دار شبکه‌های ماهواره‌ای

در این روش کلاهبرداری، شما برنده یک جایزه می‌شوید ولی باید هزینه پست را بدهید. برای هزینه پستی و پیک موتوری معمولاً مبلغی را از شما می‌گیرند، ولی جایزه‌ای که می‌دهند از یک خودکار فشاری پلاستیکی هم ارزانتر است.

روش دیگر کلاهبرداری پیامکی

روش دیگری از این نوع کلاهبرداری‌ها به این روش انجام می‌شود که پیامکی مبنی بر اینکه شما در قرعه‌کشی طرح هزاران لبخند همراه اول و یا مسابقه‌های مشابه در سایر اپراتورها برنده شده‌اید به مخاطبان ارسال می‌شود.

افراد کلاهبردار با شگردهای خاص افراد را به پای دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها کشانده و با عملیات متقلبانه اطلاعات شخصی بانکی و رمز دوم کارت وی را بدست آورده و با استفاده از این اطلاعات اقدام به دریافت پول از حساب شخصی مالباخته می‌کنند.

افراد کلاهبردار به قدری ماهرانه عمل می‌نمایند که اگر شخص با شماره‌های ارائه شده توسط این افراد تماس بگیرد با صدای ضبط شده اپراتورهای تلفن همراه روبرو خواهد شد که جای هیچ گونه شک و شبه‌ای برای او باقی نمی‌ماند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   قراداد کار معین چیست؟

باید توجه داشت که جهت واریز پول به حساب به هر دلیلی، نیازی به حضور اشخاص در پای دستگاه عابر بانک نمی‌باشد.

در این نوع کلاهبرداری‌ها افراد، به طمع دریافت جایزه و پاداش و میلیونر شدن، فریب خورده و با عجله پولشان را به کلاهبرداران تقدیم می‌کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *