وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری


وکیل پایه یک دادگستری

مقاله حاضر در مورد وکیل پایه یک دادگستری که توسط موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

* وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که پس از طی دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم‌‌تراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پرشماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

* سپس بعد از قبولی در آزمون کانون وکلا باید استعلامات مورد نیاز را انجام دهد که شامل مواردی چون عدم اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی نیز می‌باشد که این آزمایش‌ها توسط پزشکی قانونی انجام می‌شود، همچنین باید گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و… را از نهادهای امنیتی دریافت و ارائه نماید.

* برای اینکه فرد به یک وکیل پایه یک دادگستری تبدیل شود، به عنوان کارآموز وکالت باید حدود دو سال زیر نظر وکیل پایه یک دادگستری باتجربه (وکیل سرپرست) به یادگیری و کسب تجربه در زمینه حقوق از طریق حضور در جلسات دادرسی داگاه‌های مختلفی همچون کیفری، حقوقی، خانواده، اطفال و… بپردازد.

* همچنین باید در جلسات آموزشی که هفته‌ای یک بار با عناوین تخصصی مختلف از سوی کانون وکلا برگزار می‌شود شرکت نماید.

* شرکت در آزمونی که کانون وکلا جهت سنجش مهارت‌های کامپیوتر دریافت می‌کند و باید در این آزمون قبول شود.

* در صورتی که فرد دوران کارآموزی خود را به طور کامل سپری کرده و در تمامی مراحل و آزمون‌های ذکر شده موفق بوده، کمیسیون کارآموزی پرونده کارآموزی فرد را مورد ارزیابی کامل قرار می‌دهد و اگر پرونده هیچ نقصی نداشته باشد، کارآموز برای وکالت مجاز شده و باید در آزمونی به نام اختبار (امتحان) شرکت نماید، این آزمون چند بار در سال توسط کانون وکلا برگزار می‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   دیه چشم و دیه بینی در قانون چگونه است؟

آزمون اختبار دارای دو مرحله کتبی و شفاهی بوده که اگر فرد در هر دوی آنها نمره قبولی را کسب نماید، کانون وکلا او را برای حضور در مراسم تحلیف (سوگند خوردن) مجاز می‌دانند.

بعد از این که کارآموز وکالت در مراسم تحلیف حضور یافت و سوگند یاد کرد به صورت رسمی عنوان وکیل پایه یک دادگستری را دریافت می‌کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *