وکیل مالیات بر ارث در تهران

وکیل مالیات بر ارث در تهران


اقدامات وکیل مالیات بر ارث در تهران

وکیل مالیات بر ارث در تهران ، مالیات به شاخه‌ای از مالیات‌های مستقیم گفته می‌شود که دولت به موجب قانون از افراد دریافت می کند.

به این صورت که: هرگاه فردی فوت کند ورثه و بازماندگان آن باید نسبت به انحصار وراثت اقدام کنند تا وراث متوفی به صورت رسمی مشخص شوند.

پس از دریافت انحصار وراثت مکلفند به مدت یک سال به سازمان امور مالیات محل سکونت متوفی مراجعه و اظهارنامه معین شده که در آن اطلاعاتی نظیر مشخصات هویتی و مکانی متوفی و وراث حین فوت، اموال و دارایی و بدهکاری ها،هزینه های کفن و دفن و واجبات عبادی و دیون متوفی نظیر مهریه همسر را در آن درج نمایند.

اظهارنامه مالیاتی

این اظهارنامه‌ها مورد رسیدگی قرار می گیرند و پس از ارزیابی اموال و دارایی‌هایی که وراث اعلام کرده اند توسط خود سازمان مالیات و به نرخ روز کسر دیون و هزینه‌های کفن و دفن و…. میزان مالیات و نتیجه رسیدگی خود را به وراث ابلاغ می کنند.

نکته مهم: هر یک از وراث نسبت به سهم الارث خود به صورت مستقل ملزم به پرداخت مالیات تعیین شده می گردد در صورت عدم پرداخت مالیات ورثه نمی‌توانند هیچ گونه نقل و انتقال به صورت رسمی داشته باشند.

اداره مالیات الزامی به پرداخت مالیات بر ارث نداشته لیکن عدم پرداخت مالیات اموال به ارث رسیده امکان نقل و انتقال آنرا غیر ممکن مینماید، از همین رو باید گفت مالیات از ارکان اساسی تنظیم سند رسمی است.

در چنین شرایطی با بهره گیری از وکیل مالیات بر ارث می توان در تهران بصورت دقیق از حقوق خود مطلع شده و با تکمیل صحیح اظهارنامه مالیاتی از ورود خسارت های احتمالی به خود جلوگیری نمایید در جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مشاوره حقوقی مالیات بر ارث مراجعه نمایید.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   رسیدگی به دعوای استرداد جهیزیه

قانون مالیات بر ارث در ایران

قانون مالیات بر ارث در ایران از قدیم وجود داشته منتها در سال ۱۳۹۴ این قانون با اصلاحات جدیدی مواجه شد و گونه جدیدی از این قانون به تصویب رسید.

به وسیله این تغییرات در قانون جدید مالیات بر ارث ایران به کلیه دارایی ها و مایملک و ترکه باقیمانده از متوفی مالیات تعلق نمیگیرد و تنها ورثه موظف اند از ارث دریافتی خود مالیات بپردازند.

میزان و نرخ مالیات هر یک از ورثه نیز بسته به نسبت و مقدار سهم لارث است که دریافت می‌کنند که میزان نسبت افراد با متوفی را در قانون ایران با عنوان طبقه وراث می شناسند.

طبقات ارث در قانون طبق قانون

  • طبقه اول شامل: پدر مادر همسر و نوه میشود.
  • طبقه دوم شامل: پدربزرگ مادربزرگ خواهر برادر خواهرزاده و برادرزاده.
  • طبقه سوم شامل :عمو عمه خاله و دایی و فرزندان آنها میباشد.

نحوه پرداخت مالیات بر ارث

این مالیات نیز مانند دیگر مالیات های مشابه با ارائه و تکمیل اظهارنامه به همان گونه که در فوق توضیح داده شد امکان پذیر است و ورثه متوفی تا یک سال پس از انحصار وراثت مهلت دارند تا نسبت به تکمیل و تحویل اظهارنامه مالیاتی اقدام کنند.

البته وراث تنها در شرایطی مجبور به پرداخت مالیات بر ارث هستند که قصد تقسیم ارث را داشته باشند و صرفاً دریافت انحصار وراثت آنها را ملزم به پرداخت مالیات نمی کند و تا زمانی که اموال و دارایی به نام متوفی است نیازی به پرداخت مالیات نیست.

برای پرداخت بهتر است از یک وکیل مالیات بر ارث در تهران بهره برد زیرا برخی از اشتباهات کوچک باعث ضرر مالی فراوان می‌شود و بدین ترتیب می‌توان با مشورت گرفتن از یک وکیل مالیات بر ارث از اینگونه ضرر و زیان های مالی جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   ارکان تشکیل دهنده جرم کلاهبرداری بیمه‌ای

معافیت های توسط وکیل مالیات بر ارث در تهران

همانگونه که ذکر شد پس از اصلاح قانون مالیات بر ارث سال ۱۳۹۴ برخی موارد شامل پرداخت مالیات نمی شود و به اصطلاح معاف از مالیات است و آنها عبارتند از: حقوق بازنشستگی. پس انداز خدمت. مزایای پایان خدمت. وجوه حاصل از خسارت اخراج.بازخرید خدمت و مرخصی استحقاقی استفاده نشده شامل این موارد است.

علاوه بر این به طور کلی وجوه دریافتی از بیمه معاف از مالیات هستند.

و نکته دیگر اینکه دیه و خسارت فوت نیز مشمول مالیات بر ارث نیست.

در خصوص دیگر مالیات ها مانند مالیات بر ارزش افزوده نیز مطالعه بفرمایید.

شاید با دیدن ضریب های و نرخ هایی که در مقاله مشاوره حقوقی مالیات بر ارث ذکر گردیده به نظر بیاید که مسائل محاسبه و پرداخت مالیات بر ارث کاری بسیار ساده است.

اما باید توجه کرد در مبالغ بالا اشتباهات کوچک و تغییرات اندکی در محاسبات و استفاده از یک تبصره می‌تواند میزان قابل توجهی از مالیات بر ارث پرداختی شما را کمتر یا بیشتر نماید.

به عنوان مثال در مواردی که ملک موروثی بوده و متوفی سهم الارث خود را بنام خود سند رسمی منتقل نموده است مالیات بر ارث از ملک موصوف محاسبه میگردد ودر صورت عدم تنظیم سند سهم الارث موروثی، مالیات بر ارث با محاسبه سهم الارث اولیه متوفی محاسبه خواهد شد، فلذا باید توجه داشت نکات بسیار کلیدی در نحوه مالیات بر ارث وجود داشته که اطلاع از آن برای محاسبه مالیات ضروری است.

در چنین شرایطی کاملاً واجب و عقلانی است از معلومات یک وکیل مالیات بر ارث در تهران استفاده کرد و از آن بهره برد زیرا وکیل مالیات بر ارث با آشنایی کامل به قوانین و تجربیات خود در این زمینه می‌تواند از ضایع شدن حق شما جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   نحوه رسیدگی به دادخواست فرجامی

بدیهی است اخذ مشاوره قبل از هر اقدام بهترین راهکار در جهت جلوگیری زا تضییع حقوق بوده و راه را برای تسریع روند انجام امور مالیات بر ارث هموار مینماید شما می توانید در جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اخذ مشاوره حقوقی با مجموعه حقوقی ما تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *