وظایف کارآموز وکالت

وظایف کارآموز وکالت


وظایف کارآموز وکالت کانون وکلای دادگستری

مقاله حاضر در مورد وظایف کارآموز وکالت که توسط موسسه حقوقی کیانداد ، زیر نظر کارشناسان مجرب بررسی شده و در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می گیرد.

1- انجام کارهای واگذار شده از سوی کانون وکلا، مانند کار در دادسرا، دادگاه و…

2- گذراندن دوره آموزش رایانه به تشخیص کانون و ارائه گواهی مراکز آموزشی مورد تأیید کانون وکلا

3- انجام کارها و پیگیری پرونده‌های مرتبط با کارآموزی، تحت نظر و راهنمایی‌های وکیل سرپرست و تسلیم گزارش به وی

* نکته 1:کارآموز باید کلیه امور وکالتی را که خود قبول می‌کند یا توسط وکیل سرپرست به او واگذار می‌شود، مانند تنظیم وکالت‌نامه، دادخواست، شکواییه، لایحه و … با نظارت وکیل سرپرست انجام دهد.

وظایف کارآموز وکالت

* نکته 2: تأسیس هرگونه دفتر یا مؤسسه، به تنهایی یا مشارکت با کارآموزان دیگر و وکلا برای کارآموز ممنوع بوده و مکلف است در دفتر وکیل سرپرست حاضر شود. تخلف از این امر تخلف انتظامی محسوب می‌شود.

4- کارآموز باید گزارش عملکرد خود را که حاوی حضور در جلسات دادگاه، سخنرانی و کارگاه آموزشی و دفتر است، در پایان هر سه ماه، به وکیل سرپرست ارائه دهد. وکیل سرپرست نیز باید پس از ملاحظه‌ی گزارش حداکثر ظرف یک هفته، نظر خود را به کمیسیون اعلام نماید.

* نکته 3: عدم حضور کارآموز در بیش از یک پنجم مجموع جلسات سخنرانی یا کارگاه‌های آموزشی، نقصان محسوب می‌شود. عدم حضور در بیش از یک دوم جلسات موجب تجدید دوره خواهد شد.

‌5- شرکت در جلسات دادرسی مدنی و کیفری دادگاه‌ها حداقل ماهی دو مرتبه و تهیه گزارش از پرونده‌های مذکور

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تفاوت مبایعه نامه و قولنامه

گزارش‌ها باید حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ جلسه دادگاه، به صورت منظم جمع‌آوری، تایپ یا پاکنویس شده و در مهلت‌های اعلامی، تسلیم کمیسیون شود. شماره‌گذاری صفحات و تنظیم فهرست برای گزارش‌ها الزامی است.

* نکته 4: حضور کارآموز، ماهانه در دو جلسه دادرسی مدنی و کیفری دادگاه‌ها، حداقل تکلیف است.

کانون وکلای دادگستری

6- حضور در دایره معاضدت قضایی (قبول وکالت کسانی که توانایی مالی برای پرداخت حق‌الوکاله وکیل را ندارند) و آموزش لازم با توجه به امکانات کانون و تصمیم کمیسیون و ارائه دوره گواهی دایره معاضدت در پایان دوره

7- کارآموز مکلف است پس از پایان دوره یا در مهلت‌هایی که کمیسیون تعیین می‌کند، پایان دوره خود را اعلام و مدارک انجام تکالیف را حداکثر ظرف بیست روز به کمیسون کارآموزی  تسلیم نماید.

8- بعد از احراز و تشخیص انجام وظایف توسط کارآموز، وی باید برای آزمون اختبار آماده شود و بعد از قبولی در این آزمون و انجام مراسم تحلیف (سوگند خوردن) و یاد کردن سوگند پروانه وکالت پایه یک را دریافت می‌نماید.

تغییر نام خانوادگی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *