صدور حکم طلاق

صدور حکم طلاق


موارد صدور حکم طلاق

در این مقاله قصد داریم در خصوص صدور حکم طلاق که زیر نظر کارشناسان موسسه حقوقی کیانداد ، بحث و بررسی شده را در اختیار مخاطبان و کاربران قرار دهیم ما را همراه نمایید.

صدور حکم طلاق

صدور حکم طلاق

هرگاه زن به دادگاه درخواست طلاق بدهد بدون آنکه حق طلاق داشته باشد. یعنی زن در عقد ازدواج خود حق طلاق را از مرد نگرفته است اما بنا به دلایلی مانند ترک انفاق (ندادن خرجی) یا عسر و حرج (سختی و مشقت) و… می‌تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند که در صورت اثبات دلایل خود دادگاه حکم طلاق برای زن صادر می‌کند.

برای اینکه زن بتواند از شوهر خود جدا شود باید در دادگاه مراحلی را طی کند. در این مورد دادگاه ابتدا موضوع و دلایل اختلاف را که زن برای آنها درخواست جدایی کرده است را بررسی می‌کند اگر دلایل ارائه شده توسط زن در دادگاه اثبات شد و دادگاه وی را محق طلاق گرفتن از شوهر بداند اقدام به صدور حکم طلاق می‌کند.

موارد صدور گواهی عدم امکان سازش

در سه مورد گواهی عدم امکان سازش صادر می‌شود که عبارتند از:

1- طلاق توافقی

2- طلاق به درخواست مرد

3- طلاق از طرف زن وقتی که زن وکالت در طلاق داشته باشد.

تفاوت حکم طلاق و گواهی عدم امکان سازش

1- دادگاه در مواردی که بخواهد درباره موضوعی حکم صادر کند به طور کامل و دقیق آن را بررسی می‌کند و دلیل اقامه دعوی را می‌شنود، و دفاعیات طرفین دعوی (خوانده و خواهان) را شنیده و در نهایت تصمیم می‌گیرد که به نفع چه کسی و چگونه حکم صادر کند. در اصطلاح حقوقی به این روند، ورود دادگاه به ماهیت دعوا گفته می‌شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   خلع ید

یکی از مواردی که دادگاه حکم صادر می‌کند زمانی است که زن بدون داشتن حق طلاق درخواست طلاق و جدایی کند. اما دادگاه زمانی گواهی عدم امکان سازش صادر می‌کند که نیازی به ورود به ماهیت دعوی وجود ندارد و با صدور این گواهی تنها قصد و تصمیم به طلاق را تأیید می‌کند.

صیغه طلاق به چه صورت است

2- در حکم طلاق محدودیت زمانی وجود ندارد. و اعتبار آن به زمان وابسته نمی‌باشد، اما گواهی عدم امکان سازش دارای مدت 3 ماهه می‌باشد و پس از این مدت گواهی بی‌اعتبار می‌شود.

3- در حکم طلاق دادگاه دستور به جدایی می‌دهد اما در گواهی عدم امکان سازش تنها اجازه طلاق توسط دادگاه صادر می‌شود و طلاقی صورت نگرفته است و اگر در مدت اعتبار (3ماهه) گواهی طلاق ثبت نشود به معنی انصراف و پشیمانی از جدایی است.

خواننده گرامی می توانید جهت مشاوره تخصصی درباره صدور حکم طلاق با وکلای مجرب طلاق در موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

یا از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط بوده و تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *