طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا

طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا


طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا

در این مقاله درباره طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا را مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح می دهیم.

مدت زمان طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرای آن:

به نقل از موسسه حقوقی کیانداد در خصوص طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا در ماده 84 قانون آیین دادرسی مدنی که قانونگذار برای خوانده پیش بینی نموده است.

ماده 87 قانون آیین دادرسی مدنی

مطابق ماده 87 قانون آیین دادرسی مدنی مدت زمان طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا آن و همچنین اعتراضات می بایست تا اتمام اولین جلسه دادرسی به عمل آید مگر اینکه بخاطر ایراد متعاقباً حادث شود و ضمانت اجرای عدم اعلام ایرادات در موعد مقرر را ماده 90 همان قانون چنین بیان می‌دارد.

طرح ایرادات دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا در ماده 87 آیین دادرسی

ماده 87 آیین دادرسی مدنی مدت زمان طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرای آن را با مقدمات مربوطه را مشخص می کند، تا اشخاصی را که خواهان ادعای حقی برای خود می باشند و یا اختلافی درباره امور مدنی با یکدیگر دارند به چه صورت این حقوق را در زمان مشخص به اجرا در بیاورند ، قوانین و مقررات طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا در ماده 87 بیانگر این واقعیت می باشد که اشخاص نمی توانند برای گرفتن حق خود و اجرای عدالت به صورت شخصی و به خواسته خود اقدام نمایند.

هر زمانی که طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرای آن تا پایان جلسه اول دادرسی اعلام نشده باشد،وظیفه دادگاه نیست جدا از ماهیت دعوا نسبت به آن رأی دهد همچنین در طرح ایرادات در دعاوی حقوقی و ضمانت اجرا آن معروف به تأمین دعوای واهی که در مواد 109و 110 ق.آ.د.م پیش‌بینی شده، اگر چه مهلتی برای آن در نظر گرفته نشده است، اما به قرینه ماده 144 فوق‌الذکر، می‌بایست تا اتمام اولین جلسه دادرسی مطرح شود.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   اختلاف نظر در بقای (پایداری) جهیزیه

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید.

طرح دعوای متقابل در دعاوی حقوقی باید تا چه زمانی باشد؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *