مجازات خرید و فروش مواد شیمیایی

مجازات خرید و فروش مواد شیمیایی


مجازات خرید و فروش مواد شیمیایی و صنعتی به منظور تولید مواد مخدر

 بر اساس ماده 40 قانون مبارزه با مواد مخدر و مجازات خرید و فروش مواد شیمیایی مصوب 67، هر کس آگاهانه و از روی عمد به قصد تبدیل یا تولید مواد مخدر یا روان‌گردان‌های صنعتی غیردارویی، اقدام به ساخت، خرید، فروش، نگهداری، حمل، ورود، صدور و عرضه ‌مواد شیمیایی و صنعتی از قبیل انیدرید استیک، اسید انتراتیلیک، اسید فنیل استیک، کلرور استیل و سایر مواد گفته شده در جداول یک و دو ضمیمه و پیوست به ‌ماده ۱۲ کنوانسیون مبارزه با قاچاق مواد مخدر و داروهای روان‌گردان مصوب میلادی ۱۹۸۸ و اصلاحات و الحاقات (پیوست‌ها) بعدی آن بنماید، همچنین نسبت به ‌ورود، خرید، فروش، ساخت، مصرف، نگهداری یا صدور کدئین و متادون اقدام بنماید با رعایت تناسب و با توجه به مقدار مواد حسب مورد به ‌مجازات‌های تعیین شده در ماده ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر محکوم خواهد شد. 

کشت شقایق پاپاور (الیفرا)

بر اساس تبصره ماده 41 قانون مبارزه با مواد مخدر مصوب 67، کشت شقایق پاپاور سامنیو فرم الیفرا به درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی و با نظارت ستاد مبارزه با مواد مخدر، برای مصارف دارویی و تأمین داروهای جایگزین بلامانع است.

گل شقایق الیفرا چیست؟

گل شقایق اثر مخدر بسیار ضعیفی دارد و به عنوان تریاك بی‌زیان نیز شناخته می‌شود. گل شقایق حاوی آلكالوئیدی به نام رآدین و اسید رآدیك و اسید پایاوریك و دو ماده رنگی و موسیلاژ و غیره می‌باشد.

شقایق گیاهی علفی، زیبا و به ارتفاع ۲۵ تا ۹۰ سانتیمتر است و در مزارع و مکان‌های سایه‌دار، دشت‌ها و دامنه‌های كم ارتفاع كوهستانی وجود دارد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شرایط عقد بیمه‌ نامه

جوشانده كپسول آن در چایی در رفع بی‌خوابی توصیه می‌شود و گل‌های آن اثر نرم كننده در التهاب و تورم دارد.

همچنین گل‌ها دارای اثر آرام كننده و معرق (عرق‌زا) و خلط‌آور می‌باشد.

گلبرگ‌های آن برخلاف گیاه خشخاش، بدون مرفین است و ضررهای آن را ندارد و نیز از طرفی برخی از اثرات درمانی خشخاش را به نحو ضعیفی دارا است.

با عصاره شقایق می‌توان جلوی اثرات مختلفی كه داروی مخدر قوی و كاملاً شناخته شده‌ای مانند مورفین القا می‌كند را بدون اینكه خود این عصاره اثری داشته باشد را گرفت.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *