اسپری فلفلدرباره مجازات حمل اسپری فلفل و هرگونه حمل، استفاده و نگهداری یا توزیع و فروش اینگونه تجهیزات باید گفت: ممنوعیت غیرقانونی دارد و استفاده‌کننده غیرمجاز مانند مصادیق استفاده‌کننده از سلاح سرد محاکمه و مجازات می‌شوند. در ماده ۱۲ قانون قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز برای نگهداری و استفاده از هر کدام از این ابزار، مجازاتی جداگانه از سوی قانونگذار تعیین گردیده است.

مجازات تعزیری درباره این نوع محکومیت ها:
الف ـ استفاده از مواد رادیواکتیو یا میکروبی، به حبس از ۱۵ تا ۲۵ سال
ب ـ مواد منفجره نظامی یا شیمیایی، به حبس از ۲ تا ۵ سال
پ ـ مواد آتش زا  یا منفجره غیرنظامی، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال و جزای نقدی ۱ تا ۲ برابر ارزش مواد کشف شده و در صورتی که هدف از ارتکاب جرم مقاصد غیرامنیتی از قبیل بهره برداری غیرمجاز از معادن باشد، به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه
ت ـ استفاده از گازهای بی حس کننده، بیهوش کننده و اشک آور، به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال
ث ـ مواد محترقه و شوک دهنده ها (شوکرها)، به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه
در قانون برای نگهداری این دسته از ابزار، مجازات تا ۲ سال حبس در نظر گرفته شده است

به گفته وکلای متخصص موسسه حقوقی کیانداد، لازم به ذکر است که نیروی انتظامی به اصناف و سازمان‌هایی که درصد بیشتری در بحث وقوع جرم دارند از جمله جواهر فروشان طلا و جواهر، صرافان، داروخانه‌ها (خصوص شبانه‌روزی) ، وکلا، دادگستری، جامعه‌پزشکی، پرستاری، اسپری داده است.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   تعیین و اعمال مجازات جایگزین حبس

به توصیه وکلا و مشاورین موسسه حقوقی کیانداد، شاغلین این حِرَف می‌توانند از طریق اتحادیه مربوطه، درخواست خود را برای دریافت افشانه اعلام نمایند . پس از بررسی و رسیدگی به اهمیت موضوع مراجع ذی صلاح مجوزهای لازم جهت ارائه و خرید این گونه سلاح ها را خواهند داد.

کاهش نرخ دلار

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *