خودروی توقیف شده قاچاقچیان

خودروی توقیف شده قاچاقچیان


فروش خودروی توقیف شده قاچاقچیان مواد مخدر

در این مقاله به بحث و بررسی در مورد خودروی توقیف شده قاچاقچیان مطابق با نظریه موسسه حقوقی کیانداد توضیح دهیم. ما را همراهی کنید.

در ادامه مقاله قبل به نحوه فروش و مزایده خودروی توقیف شده قاچاقچیان مواد مخدر می‌ پردازیم:

خودروی توقیف شده قاچاقچیان

هویت جدید خودروها برای صاحبان جدید، روال فروش خودروهایی که توسط نهاد های دولتی مانند سازمان اموال تملیکی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ستاد اجرایی، متداول و شبیه به یکدیگر است، چرا که تأیید مجوز اصالت خودروها قبل از مزایده (حراج) و همچنین کارتکس و پلاک جدید بعد از فروش خودرو در مزایده از سوی پلیس راهور ناجا (نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) صادر می ‌شود.

خودروهای حامل مواد مخدر در اختیار ستاد مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است و برای مزایده روند خاص خود را طی می‌کنند. خودروهایی که حامل انواع کالای قاچاق یا حامل مواد مخدر بودند، در اختیار سازمان مربوطه قرار می ‌گیرند، سپس مراحل استعلام‌گیری توسط مرجع قضایی انجام می ‌شود .

اگر مجوز فروش این خودروها صادر شده باشد، پلیس راهور ناجا و آگاهی به همراه کارشناس دادگستری اصالت خودرو را استعلام و تأیید می ‌نمایند.

در بررسی پلیس اطلاعات شناسایی خودرو یعنی شماره شاسی و شماره موتور باید مشخص و هماهنگ با اطلاعات ثبت شده در پلیس راهور باشد و توسط پلیس راهور تأیید شود. چرا که در اثر مخدوش (معیوب) شدن شماره شاسی، خودرو پلاک نمی ‌شود و اجازه تردد در خیابان‌ها را ندارد و در نتیجه در مزایده و حراج قابل فروش نمی ‌باشد، این دسته از وسایل نقلیه به عنوان وسیله نقلیه اوراقی و قراضه در مزایده به فروش می ‌رسد.

پیشنهاد ویژه کیانداد :   شرکت در جرم سرقت چیست؟

مجازات حمل مواد مخدر با وسایل نقلیه

وسایل نقلیه حامل مواد مخدر به نفع دولت ضبط می ‌شوند و با تصویب ستاد مذکور در ماده ۳۳ قانون مبارزه با مواد مخدر و تأیید رئیس جمهور مورد استفاده قرار می گیرند به استثنای موردی که این امر بدون آگاهی و اجازه مالک انجام یافته است.

در صورتی که راننده با اطلاع و اجازه یا بدون اطلاع و اجازه‌ مالک اجازه‌ی جاسازی و یا حمل مواد مخدر را بدهد به تناسب به یک دهم تا یک دوم مجازات مرتکب اصلی و در مورد حبس ابد و اعدام به ترتیب به دو تا ده سال و چهار تا بیست سال حبس محکوم می ‌شود و علاوه بر آن گواهینامه‌ رانندگی او به مدت یک تا ده سال ضبط می ‌شود و در صورتی که راننده‌ مذکور هنگام حمل مواد دارای گواهینامه معتبر نباشد، علاوه بر مجازات بالا به دو برابر مجازات رانندگی بدون گواهینامه نیز محکوم خواهد شد. رانندگان در صورت تکرار این جرم برای همیشه از داشتن گواهینامه محروم می ‌شوند.

خواننده گرامی می توانید برای مشاوره تخصصی در مورد خودروی توقیف شده قاچاقچیان با وکیل مواد مخدر موسسه حقوقی کیانداد مشاوره نمایید.

در پایان کاربران عزیز اگر هر گونه سوالی داشته باشید، می توانید از طریق تماس با ما یا صفحه پرسش و پاسخ با وکلای تهران و شهرستانها در ارتباط باشید

وکیل طلاق ، وکیل ملکی ، وکیل اعاده دادرسی.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *